E34Forum.nl

 #25951  door martijn76
 
Bedankt.

Behalve de uitlaat alvast wat bijzaken besteld zoals een kw pomp, thermostaat en radiateur. Geen zin om alles schoon te maken. Bovendien zal er vast wel wat achter blijven in de rad en een nieuwe pomp is altijd een goed idee.
Koppelingsset heb ik nog liggen, dat maar meteen meepakken, cilindertje dan ook.
En zo wordt het een behoorlijk onderhoudsbeurtje :shock:

@Theo, ik zei toch al dat een paar nachtjes er over slapen beter was voor mijn portemonnee. Ik laat nog wel weten hoeveel er over blijft voor die Honda ;)

Ik zag trouwens in mijn mail dat ik vorig jaar maart al met de Supersprint bezig was, scheelt nu 200 euro in mijn voordeel.. Hoezo inflatie?
 #25952  door martijn76
 
Oh ja, bijna vergeten; een standaard handeling van mij is het vervangen van de drijfstanglagers als je het blok toch in je handen hebt, staat nu ook op het lijstje.
Ehm, wordt het dan toch een hobby auto?!
Het zou fijn zijn als iemand de cabrio kocht, heb ik weer wat meer werkruimte.
 #25956  door Theo
 
Alles bij elkaar inderdaad weer een aardig klusje zo, maar daarna issie dan ook weer mechanisch als nieuw. Bij zo'n motorswap haal je je weer dingen op je hals waar je niet op zit te wachten, zowel financieel als qua hoofdbrekens, daar moet je echt even tijd en zin in hebben.

Succes met de klus, die Honda staat droog en warm in de loods, af en toe pak ik mijn tuinstoel, klap die uit en ga er even een kwartiertje naar kijken, heerlijk rustgevend.
 #25959  door martijn76
 
En dit wordt de eerste keer dat ik een blok er uit sleutel en weer in dezelfde auto terug stop, een nieuwe ervaring :D
 #26046  door martijn76
 
Door de meest tijdrovende bezigheid, mijn werk, ben ik inmiddels een maand verder, maar ligt de motor bijna helemaal los en zijn de spullen in huis.
Alleen de airco compressor zit nog vast, daar kom je ingebouwd met geen mogelijkheid bij. Dat komt dan straks wel, of van druk af en de leidingen los maken.
Ook nog even 2 nieuwe interieurfilters gehaald, die dingen zien er uit..

Het zal wel puur toeval en dus totaal onafhankelijk van 40+ zijn, maar een dag onder een auto liggen rollen zorgt voor wat beurse plekken op heupen en achterkant schouders... :|
Een dekentje helpt niet, dus een dikke ligmat gekocht en dan komende week dat ding er maar eens uit halen.
Wordt vervolgd.
motor los.jpg
hbm-044-131.jpg-1920x1080-91fd537c8d.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #26047  door Theo
 
Lekker bezig, maar het duurt wel wat lang allemaal.
 #26048  door epmans
 
Tsja met een matje begint het, volgende is een leesbril als eerste ouderdomsprothese.

Ti is serieus lekker autootje dus als ie dan maar weer klaar is, zal je m weer erg waarderen. Nog ff paar uurtjes mee zoet.
 #26049  door P.K.
 
Liever wat langer en alles in een keer goed, dan gehaast en vanalles weer overnieuw moeten doen.
martijn76 schreef: ↑22 aug 2019, 17:17 Het zal wel puur toeval en dus totaal onafhankelijk van 40+ zijn, maar een dag onder een auto liggen rollen zorgt voor wat beurse plekken op heupen en achterkant schouders...
Daarom altijd een matje inderdaad of zo'n rollende ligger gebruiken. Vorig jaar voor de deur koppeling vervangen van de E30, dan krijg je ook als 25 jarige wel wat pijn in de nek en de rug. Alleen herstel je wat sneller :lol:

Is het een M42 of M44? Ik heb nog een losse stekker en een voedingskabel van mijn M42 waarvan ik geen idee heb waar die op horen.
 #26050  door martijn76
 
Theo schreef: ↑22 aug 2019, 19:23 Lekker bezig, maar het duurt wel wat lang allemaal.
En dit weekend wordt het nog lekker motor-weer ook, dus weer geen garage tijd..
 #26136  door martijn76
 
Ondanks alle drukte toch nog wat kunnen doen aan de m44.
De boel was al los, maar kon niet bij de bouten komen van de airco compressor, dus of van druk laten, of iemand laten langskomen om de boel netjes leeg te trekken en af te voeren. Ik heb maar voor het laatste gekozen.
hijsen.jpg
Kop los.
kop.jpg
En helaas pindakaas, niks geks te zien aan de koppakking. Bij de kw pomp en thermostaat is ook geen sludge te vinden, heb ik de boel voor dan voor nop er uit getrokken? :shock:
De olie moet ergens vandaan komen, als het blok gescheurd is dan zit de mayo overal, niet alleen in de radiateur, maar het zit nergens.
Naja, ik wilde de koppelingsplaat toch al een keertje vervangen :lol:
onder.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.