E34Forum.nl

 #26658  door andre
 
Hoi Paul,

De M40 tikt er vrolijk op los inderdaad, bedankt voor de olie tip, daar ga ik eens naar kijken.

Ik heb inmiddels wel de Viscokoppelig van de Fan vervangen, dat zijn van die typische dingen he.
Toch zijn het best goede motoren hoor , vroeger, in de E30 periode van mijn leven ( :shock: ) heb ik er diverse gehad.

Als ik de motor zou vervangen zou ik het liefst een 16 klepper in willen leggen, dat is vind ik, een heerlijk motortje.

Voorlopig moet ie eerst langs een garage om eens te laten kijken of ie aan de eisen van de RDW voldoet en als het kenteken geregeld is kunnen we wat aanpassingen gaan doen om de auto iets leuker te maken.

Ik heb een set elektrische ramen voor voor en we moeten eens kijken of de hemel en deurpanelen opnieuw kunnen bekleden want zoals bij veel BMW's uit die tijd laat alles los.

Daarna willen we er toch een lekkere stereo inmaken, ik heb van mijn werk een set Poket deurpanelen om er op een nette manier 2 x 16,5 cm speakers in te kunnen maken.
Ook hebben we bij de auto een net interieur gekregen, de stoelen zijn helemaal heel en netjes en de bank is uit een auto met een neerklapbare achterbank, daar hebben we al onderdelen voor besteld om die te kunnen monteren.
Het leuke daarvan is, dan kunnen we de plaat achter de bank open kunnen zagen voor extra 'laad' ruimte. ;) , ik denk wel dat ik daarna iets moet verstevigen maar dat zien we dan wel.
 #26664  door P.K.
 
andre schreef: 29 dec 2019, 11:13 k heb inmiddels wel de Viscokoppelig van de Fan vervangen, dat zijn van die typische dingen he.
Toch zijn het best goede motoren hoor , vroeger, in de E30 periode van mijn leven ( ) heb ik er diverse gehad.
Dat is niks raars voor een wat oudere BMW. Vrijwel altijd iets met de koeling wat een beetje aandacht verdient.
De M40 in m'n 518i was ook eigenlijk niet stuk te krijgen. Er zat geen pit meer in (want versleten nokkenas) en ondanks z'n bijnaam 'happy kleppie' bleef ie maar gaan.

M42 swap is wel lekker makkelijk in een E36.
andre schreef: 29 dec 2019, 11:13 Ik heb een set elektrische ramen voor voor en we moeten eens kijken of de hemel en deurpanelen opnieuw kunnen bekleden want zoals bij veel BMW's uit die tijd laat alles los.
Alvast sterkte met die deurpanelen.. Clipjes breken heel snel en nog kutter is dat die dingen waar ze in zitten gelijmd op de deurkaart zitten en ook die loslaten. Ik gooi niet snel met dingen, maar de deurkaart van m'n compact was wel iets wat een korte vlucht heeft gemaakt. Oh ja en check ook of die clipjes met een metalen pen er in voor je elektrische raammechanisme nog goed zijn. Ook een E36 kwaaltje waardoor je raam scheef gaat hangen en dus slecht sluit.
 #27539  door andre
 
Zoo, toch maar weer eens wat posten over de E36 van zoonlief,

Inmiddels rijdt ie al een tijdje lekker rond maar de liefhebberij ligt toch meer bij pa als het op onderhoud aan komt. :D

Omdat mijn andere 'hobby' een beetje in het lawaai zit , moest er natuurlijk wel iets aan het geluid gedaan worden.

Natuurlijk een Alpine radio met USB en Bluetooth die amberkleurige verlichting heeft erin, en wat betere speakers.

geen woorden maar plaatjes :D

Afbeelding

Afbeelding

dit is wel geinig, ik heb de achterboxjes voorzien van mooie breedband luidsprekertjes uit van die boekenplank boxjes van JVC, doormiddel van een pasringetje van trespa.

Afbeelding

Afbeelding

natuurlijk moest de auto omlaaaaaaaaag,

nou dat staat hem goed, en met deze wielen erop is de waarde minstens verdubbeld :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

Misschien binnenkort meer, want ik ga er zelf weer mee aan de slag

laterrrr
 #27546  door danny-ex-touringE34
 
Hallo André. Wat is dat voor 'reflexie'plaat op de 1e foto bij de luidspreker? Heb je dat zelf aangebracht en wat is het nut ervan?
Mooie E36 in deze kleur al helemaal; is een heerlijke rijdersauto. Groeten, Danny
 #27566  door andre
 
de 'reflexie' plaat sis ondreuning van Silent Coat, daarmee hem ik alle lekken afgeplakt en is de boel een beetje ontdreunt.

de tweeter heb ik losgekoppeld want die klinkt erg schel, nu speelt het een stuk rustiger , in de deze 13 cm zit de tweeter in het midden maar de set heeft wel een echt scheidingsfilter voor mid en hoog.
Misschien zet er nog wel een een dikke subwoofer in voor het betere Boemsccchhiii geluid :D
 #27571  door Jgpeggeman
 
andre schreef: 22 sep 2020, 21:50
Misschien zet er nog wel een een dikke subwoofer in voor het betere Boemsccchhiii geluid :D
Ik weet uit ervaring, dat een sub nog niet zo makkelijk is bij een e36, maar ik weet zeker, dat jij daar weer een prachtige oplossing voor weet te vinden