E34Forum.nl

 #26628  door andre
 
Jazeker ik ben er nog steeds hoor,

natuurlijk moet ook de jeugd in een BMW rijden, dat is toch normaal he :roll:

Toch maar eens gekeken naar een E36 hoewel ik die eigenlijk te nieuw vind kun je dit model nog steeds voor een leuk bedrag aanschaffen.

Autoambulance gehuurd en hop naar Veendam,

Afbeelding

Afbeelding

Een duitse E36 318i M40 uit '93 in de kleur Brokatrot.

Waarom is die kofferbak nou nat van binnen?

Afbeelding

en na enige uurtjes slijpen lassen schuren en spuiten, staat ie weer in de primer.

Afbeelding

e34 wielekes staan er goed al zeg ik het zelf.

Afbeelding

inmiddels is de achterkant ook gespoten en zijn alle remmen en leidingen nieuw, want tja een BMW voor weinig daar is zat aan te doen.

wordt vervolgt :D
 #26629  door epmans
 
weer lekker bezig andré!

en jullie rijden ook de bus nog zie ik.
 #26633  door Theo
 
Een onverprutste E36 is een fijn karretje om mee te rijden. Ziet er keurig uit.
 #26637  door danny-ex-touringE34
 
Hoi André. Vind de E36 een mooie auto Voor onze zoon hebben we ook ééntje gehad; fijne auto. Ik heb er nog een opbouw achterruit zonnescherm voor,
(dus niet die geïntegreerd is in de hoedenplank.)
Als jullie dat een leuk accessoire vinden, laat het me maar weten. Groeten, Danny
 #26639  door P.K.
 
Mooie e36. Eentje in nette originele staat begin ik steeds mooier te vinden. Zeldzame kleur ook volgens mij.

Lage km stand zeker?

Zelf een compact gehad in moreagrun. Pas nadat alle sjonnie meuk er af was, en er weer mooie bmw velgen onder zaten begon ik er van te genieten.
 #26640  door andre
 
epmans schreef: 25 dec 2019, 18:22 weer lekker bezig andré!

en jullie rijden ook de bus nog zie ik.
Hoi Eric,

Nou de bus is drie weken geleden verkocht :cry: , het wagenpark moet iets kleiner worden.
De Audi 90 heb ik nog wel maar die gaat ook weg, helaas heeft die besloten om de hakken in het zand te zetten want het één na het andere gaat stuk.
Dan houden we alleen een Focus station, de E36 en de 'Ahum 5'

Leuk je weer even tegen te komen hier :D
 #26641  door andre
 
Theo schreef: 26 dec 2019, 09:39 Een onverprutste E36 is een fijn karretje om mee te rijden. Ziet er keurig uit.
Dank Theo,

De E36 is minder mooi als ie eruit ziet hoor maar we willen de auto er een beetje origineel uit blijven laten zien.

Ik heb nog een setje Borbet B's in 17 inch, die komen er onder.
En natuurlijk ietsje lager he. :mrgreen:
 #26642  door andre
 
dannytouringE34 schreef: 26 dec 2019, 11:01 Hoi André. Vind de E36 een mooie auto Voor onze zoon hebben we ook ééntje gehad; fijne auto. Ik heb er nog een opbouw achterruit zonnescherm voor,
(dus niet die geïntegreerd is in de hoedenplank.)
Als jullie dat een leuk accessoire vinden, laat het me maar weten. Groeten, Danny
Halo Danny,

Ik ben nog niet aan het interieur toe dus de rollo is nog niet in beeld. ;)

bedankt voor het aanbod in ieder geval, je wet nooit straks.
 #26643  door andre
 
P.K. schreef: 26 dec 2019, 13:55 Mooie e36. Eentje in nette originele staat begin ik steeds mooier te vinden. Zeldzame kleur ook volgens mij.

Lage km stand zeker?

Zelf een compact gehad in moreagrun. Pas nadat alle sjonnie meuk er af was, en er weer mooie bmw velgen onder zaten begon ik er van te genieten.
Hallo P.K.

de KM stand is niet heel hoog , ik dacht rond de 2 ton, wat wel inhoud dat het M40 riempje weer gedaan moet waarschijnlijk.
 #26644  door P.K.
 
2 ton is best wel laag voor een auto uit '93.
Inderdaad wel verstandig om de distributieriem voor de zekerheid even te vervangen. Waterpomp ook gelijk meenemen.
En tikt ie al? Anders ook even de oliesproeier loshalen en schoonmaken, desnoods de openingen vergroten. Slijt je nokkenas niet zo snel.

Verder controleren op roest, de houder waar het rubber van de stabilisatorstang in zit aan de voorzijde wil ook nog wel eens wegroesten en dan hangt die stang aan 1 kant los. Heb ik gehad met de compact. Valt makkelijk te fixen.

Maar als ik de foto's zo zie zal dat bij deze flink meevallen.

Mocht je nog wat M40 1.8 onderdelen nodig zijn, ik heb nog het M40 blok van m'n E34 staan in de opslag. Dus ook LMM en compleet inlaatspruitstuk bijvoorbeeld. Wil er nog een keer een tafeltje van maken ofzo.

Gr.
Paul