E34Forum.nl

 #11134  door raymondw
 
Theo schreef:
raymondw schreef: De motor zweet wat olie bij de karterpan, maar zolang het verbruik zo laag is als het nu is (0,1ltr / 100km) laat ik dat mooi voor wat het is.
Ik lees 0,1 op 100 hierboven, geen 1000.
Foutje, bedankt. Inmiddels hersteld :oops:
 #11187  door Alex Kroeze
 
Raymond.

Ik zie daar in jouw overzicht weer heel andere dingen staan.Jij hebt niet het gevoel dat een E39 kwalitatief minder is dan een E34?

Alex
 #11193  door raymondw
 
Alex Kroeze schreef:Raymond.

Ik zie daar in jouw overzicht weer heel andere dingen staan. Jij hebt niet het gevoel dat een E39 kwalitatief minder is dan een E34?

Alex
Hoi Alex,

Laat ik het als volgt verwoorden; De E39 is een complexe auto en er gaat wel eens wat stuk, maar de jongste E39's zijn nu ook twaalf jaar en mag je dan verwachten dat je dan nog steeds een probleemloze auto hebt? Die verwachting heb ik i.i.g. niet en in dat opzicht valt de lijst die ik heb meegemaakt mij nog wel mee, dus naar mijn eigen ervaring gemeten denk ik dat de E39 kwalitatief gezien een goede auto is.

De E34 is alleen wat eenvoudiger en daardoor ook wat makkelijker te repareren als er wat mis gaat, maar datzelfde geld ook voor de E28. Maar maakt dat de E28 kwalitatief gezien tot de betere auto?

De E39 is denk ik het laatste model dat volgens de pi-maal duim engineering standaarden zijn ontwikkeld. Alles wat daarna kwam is veel meer doorgerekend op lean productiemethodes hetgeen al bij de pre-LCI E6x te zien is. De LCI E6x is interieur technisch echt wel wat beter, maar technisch meteen complexer en daarmee ook moeilijker om zelf wat aan te doen, maar ik realiseer me heel erg goed dat ik niet eindeloos mijn E39 dagelijks kan inzetten zonder op enig moment voor heel hoge kosten te komen staan. En die vallen t.o.v een E34 wel wat hoger uit. De mooie achterwielophanging van mijn touring zorgt voor een geweldige wegligging, maar er zit voor ruim 700 Euro aan (Lemforder) draagarmen en rubbers in. Met een E34 ben je met 200 Euro aan rubbers en stabilinkjes wel klaar. Zo hebben beide modellen zo hun specifieke voor-en nadelen.

Verder maak ik echt niet de fout door mijn ///M's met de E39 te vergelijken. Beide ///M5 jes kosten een veelvoud van mijn E39, al was het alleen maar omdat ik vooor de ///M5 jes alleen maar originele BMW onderdelen wil gebruiken. Voor de E39 ben ik niet zo kieskeurig. Daar mag het ook gewoon OEM zonder BMW logo zijn. Lemforder kan je ook via http://www.car-parts24.com/" onclick="window.open(this.href);return false; krijgen en dat scheelt al gauw de helft t.o.v. de dealer.

Mvrgr,

Raymond
 #11628  door Alex Kroeze
 
En woensdagavond deed ie het ineens niet meer.........Dat soort grappen ben ik toch niet zo van gediend.Harald was er mee op pad naar zijn werk en toen hij daar vandaan wilde vertrekken starten en hij gaf motor noodprogramma en versnellingsbak noodprogramma.Daarna viel hij dus uit.Dus er maar naar toe gereden met de computer en een bak gereedschap.Aangekomen de computer er aan maar hij wilde niet uitgelezen worden.

Even laten staan en daarna weer geprobeerd.Weer hetzelfde.Wat kan dat nu zijn?Maar nog een keer proberen.Starten en lopen en geen storingen meer.Dan rij ik er zelf wel mee naar huis en onderweg nog eens goed aan Harald gevraagd wat ie allemaal uitgespookt had maar in dat verhaal ook niks bijzonders te ontdekken.Thuis gekomen nog een keer uitgelezen en er stonden wel wat fouten in maar niet in het deel voor de motor of bak.Rararara wat heeft dit nu weer veroorzaakt.........

Morgen in ieder geval een andere sleepring er op zetten omdat er daar ook storingen in zitten.Het zal misschien wel zo zijn dat je van een auto van 16 jaar niet mag verwachten dat alles altijd maar goed gaat maar het vertrouwen in de auto is nog steeds verre van optimaal.Dat heb ik in de E34 wel.Die zal ook wel ooit weer eens "nukken" hebben maar daarvoor is die dan 23 jaar oud en met meer kilometers.

Alex
 #11629  door Frank87
 
Sorry maar ik denk dat je een slecht exemplaar hebt... Toen we mijn broertjes 523 kochten hebben we een grondige motorbeurt en onderstelbeurt (lemforder) gedaan.. remmen later verbeterd toen ze aan de beurt waren.. nooit gezeik.

Daar waar de afwatering bij de bekrachtiger slecht is.. is bij de e34 de afwatering van de deuren slecht... kies maar..
 #11632  door Alex Kroeze
 
Frank

Daar ben ik ondertussen ook achter......Maar dat zou op het eind toch goed moeten kunnen als je weet wat het veroorzaakt.

Liever mijn hele deur verrot als een motor moeten wisselen als gevolg van water..........

Alex
 #11640  door Alex Kroeze
 
Vanmorgen was de bedoeling om de sleepring te vervangen die dus voor storingen in de cruise control zorgt maar het mocht niet zo zijn.Wilde weer niet starten.Weer motornotprogramm en getriebenotprogramm in de cc.Proberen uit te lezen maar kwam er domweg niet in.Dan maar op de ouderwetse manier zoeken dus bougies er uit en die waren schijnbaar met de motorwissel gewoon niet gewisseld.........Dus er 6 nieuwe in gedraaid.De oude roken aardig naar benzine van de paar keer tevergeefs starten en dus zou de aanvoer van benzine wel goed moeten zijn.

Dan toch maar eens kijken of ie wel vonkt en dat deed ie dus niet dus de oorzaak wel gevonden.Maar waarom ie nu niet vonkt en je ook niet uit kan lezen duid dan toch wel op een korstsluiting ergens.Zekering 15 er uit en de meldingen zijn verdwenen maar je kan nog niet starten omdat die van de motorsteuerung zijn.......

Dan zal de DME wel overleden zijn?Die zit bij een E39 op dezlefde plek als een E34 alleen zit de plastic deksel met 4 inbus schroeven vast en de twee achtersten zijn niet los te krijgen.Draaien in de rondte maar dat was het dan ook alweer.Dus nu eens korte metten maken en die deksel omhoog buigen om bij de DME te kunnen.Wederom is het toch allemaal kwalitatief "wat" minder want die DME zit toch niet zo mooi klem als bij een E34 en na wat aandrukken van diverse stekkers en de moed opgevende dan toch maar 1 keer proberen te starten.En ja hoor hij loopt weer.Ongelovelijk er zit dus of een draadbreuk ergens of er zat een stekker niet helemaal lekker.Uitlezen gaat ook weer.Er zitten massas fouten in dus die allemaal maar eens gewist en rijden maar.Niet tever weg overigens want het vertrouwen is weer aardig gezakt.........

Binnenkort die stekkers maar eens nader inspecteren of die niet gecorrodeerd zijn.

Alex
 #11642  door Bart Jansema
 
Rustig blijven Alex :P bij mij draait er ook 1 zo'n schroef dol van de ecu box. Volgens mij rotten ze vast tenminste zo lijkt het bij mij ;)
 #11643  door epmans
 
wat jammer is dat! aan het uiterlijk niet te zeggen, want het is een mooie wagen om te zien. Nou succes dan maar.
 #11645  door Alex Kroeze
 
Jammer is het inderdaad.Er gaat zoveel tijd in zitten en de bedoeling is dat je er mee kan rijden ipv continue problemen hebben.Hij ziet er verder niet verkeerd uit en er zal wel een moment komen dat dit gezeik opgelost is maar ondertussen gebeuren er van die onverklaarbare dingen die het humeur aardig verpesten.

Zoiets simpels als een schroef die een kunstof deksel op zijn plaats houd moet toch ook na al die jaren gewoon los willen.Aan deze kant is de rechtse schroef ook flink gecorrodeerd doordat het water wat door dat gotensysteem loopt dus op de deksel waar de DME onder zit drupt.Dat wil je toch niet dat daar water komt.De andere schroeven zijn als nieuw alleen die achterste linkse gaat ook niet los.Zal ook wel door waterinwerking komen.

Alex
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7