E34Forum.nl

 #27023  door epmans
 
En daar is nummer drie al weer. Een heel luxe uitgeruste 530ia touring.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #27024  door Theo
 
Een goeie E39 530i is in mijn ogen de beste E39, zo'n 3 literblok loopt echt fantastisch en is qua 'running costst' nog een soort betaalbaar. Een V8 is andere koek wat dat betreft, zeker als je de opgerekte distributieketting kan gaan vervangen waar ze om bekend staan.
 #27025  door martijn76
 
Ik zie de koopjes niet echt, ik vis zeker in de verkeerde vijver, of jullie barsten van de poen 8-).
Ja ok, 1500 voor een afgetrapte 523 met 4 ton op de teller, die zie ik, maar een leuke zit op 8k onder het mom van 'youngtimer'.
 #27027  door epmans
 
@martijn zoek je er een dan?

Deze zilveren 523iaT is met 1500 zeer dik betaald, de zwarte 4 jaar jongere 530iaT is dan veel te goedkoop. Ik heb m via bieding en ik was dus de hoogste en dus het haasje. En wat betreft het barsten van de poen... mijn vervoermiddel is een Batavus, het wagenpark is geschorst om financiele verplichtingen te vermijden.
 #27028  door martijn76
 
Was niet heel serieus bedoeld.
Ik kijk soms met een scheef oog naar een e39, vooral omdat ik geen zin heb om een trekhaak te monteren op de Benz met bijbehorende verlichting storingen.
 #27097  door epmans
 
soms ga je jezelf toch even verwennen...
IMG_1470.JPG
de gezinswagen die we al vele jaren hebben is een tdi terwijl we eigenlijk helemaal geen diesel nodig hebben. gemiddeld jaarkilometrage staat net boven de 10duizend.
nu tijdens de corona toestanden rijden we echt bijna niks meer en komt dus nog amper het dorp uit. Ik heb m maar geschorst en heb nu de 530iAT als gezinswagen in gezet. ook leuk als je nagenoeg niet buiten de gemeentegrens komt.

en even mijn geliefde BBS er onder geschroefd.
thumbnail_IMG_0784.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #27130  door epmans
 
en daar is nummer vier!

530ia Touring. maar het is een bouwpakket. de auto had 2 jaar geleden een voorschade opgelopen. de eigenaar heeft verzekeringspenningen opgestreken en is gaan repareren en vervangen. en nu staat de auto maar te staan, wachtend op aandacht... en toen werd de auto mij aangeboden.

ik denk nu al te kiezen voor de makkelijke weg: demonteren. Dikke M54B30 gromt fantastisch en heeft af-fabriek al 231pk, zodoende toch al geliefd in oudere BMW'S.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #27646  door epmans
 
thumbnail_IMG_0568.jpg
en inmiddels rijden we er een halfjaar mee en naar tevredenheid. Kom blijkbaar vaker buiten de gemeentegrens want de tellerstand is nu inmiddels 6000 opgelopen.
ben wel aan het aftellen, ik wacht op een andere GM3 module omdat de deurvergrendeling vaak niet werkt. besteld op ebay en als die storing er uit is, gaat de auto op marktplaats.

eerlijk gezegd kijk ik er weer naar uit om een handbak te hebben.

in de afgelopen tijd glansrijk door de apk, kleine beurt gegeven met bougies en een bobine vernieuwd.
Moet nog even de stabilisatorstangen in de voortrein vernieuwen want daar hoor ik wat gerammel bij rijden op klinkers. Fijne motor, fijne auto (maar schakel liever zelf).
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.