E34Forum.nl

 #26853  door epmans
 
komend weekend wordt de auto opgehaald en dus heb ik vandaag mn volgende project opgehaald.

nou hier ga ik niet echt op vooruit maar heb apk tm begin mei 2020. Weer een 523i Touring maar nu met automaat.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #26857  door Theo
 
Grappig hè, ineens worden de E39 Tourings massaal weggegeven. Ik had er vorig jaar vier achter elkaar, eentje opgeknapt, de rest geslacht. Niet te geloven dat zulke volle en lekker rijdende auto's voor een appel en een ei over de toonbank gaan. Over een tijdje zijn ze op en resteren alleen de toppers nog.
 #26858  door epmans
 
dan nu de eerste mankementen:
zeer lelijk kofferdeksel wat nog is geprobeerd glad te plamuren, tis niks en wordt niks.
achterwisser werkt niet
ruit kan niet open
een en ander bij de schakelaar om kofferdeksel te openen ontbreekt
afn trekhaak was gedemonteerd (was bekend bij kopen) maar dan kan achterbumper er niet meer op omdat er dan geen bumpersteunen meer zijn
auto staat scheef ivm storing nivoregeling (plons water in reservewielbak)
meerdere storingen op boordcomputer
versleten stuur
waarschuwingslampje remmen, waarschijnlijk achterremmen op want handrem gaat tegen dak maar pakt niks
bandenprofiel niet best

maar alvast dan een paar pluspunten:
blok loopt mooi, automaat schakelt prima
karrosserie is toonbaar netjes behalve dan genoemd kofferdeksel en verlies blanke lak motorkap
stoffen bekleding is heel
 #26861  door P.K.
 
Volgens mij raakt er iemand verslaafd aan e39's.. :lol:
Theo schreef: 12 feb 2020, 07:14 Niet te geloven dat zulke volle en lekker rijdende auto's voor een appel en een ei over de toonbank gaan
Wegenbelasting van die dingen is natuurlijk niet echt goedkoop.
En een 'echte' klassieker is het ook nog niet, dan krijg je dit.

Deze 2de E39 lijkt me niet echt een opknapper, of wel?
Zo wel dan kijk ik graag uit naar het project :mrgreen:
 #26867  door epmans
 
nee wat mij betreft niet. maar ik heb de bumper wel weer er aan gehangen zodat het minder slecht voor het oog is.

toch moet ik heel eerlijk zeggen dat deze carrosserie beter oogt dan die blauwe. Ik zie bv geen roest aan dorpel en deuren! De achterklep heeft weliswaar (lelijk opgeknapte) schade maar heeft ook geen roest.
ik ben nu nog te druk met andere autos dus misschien komt het nog. de nivoregeling is op dit moment de ergste maar verder kan ik alleen zeggen dat hij het doet en dus gas er op!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #26990  door epmans
 
Nou dat is pech!
Ik reed weg en ik hoorde wat vreemds. Dacht werst nog hij doet t toch dus rijden maar, maar in 2e instantie toch even gestopt om te kijken rond en onder de auto. En gelukkig maar!

Reed weer 100meter achteruit en heb m laten staan. Draagarm rechts achter moet vervangen worden.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #26991  door Theo
 
Dat kan maar beter dichtbij huis gebeuren dan ergens op de snelweg met 180.

Ik hoop dat je er een beetje bij komt, de achteras van een E39 is een complex drama om aan te werken.
 #26992  door epmans
 
Ja dat had ik me ook bedacht. Het gebeurde gelukkig bij vertrek, toen ik het wil zag staan durfde ik niet eens om te keren uit angst dat het wiel zou afbreken maar rechtuit sturen lukte al niet eens. Ik denk dat deze oncerwachte gebeurtenis ook in het dorp een behoorlijke toestand had kunnen veroorzaken.
 #26995  door Theo
 
Zo te zien is de kogel uit zijn gewricht geschoten, dan zal het ook wel gerammeld hebben aan de achterkant.

Ik heb dat ooit met een Rover gehad, die rammelde ook al een tijdje aan de voorkant. Toen ik stoer bij de snackbar uit het parkeervak wilde wegrijden knapte die kogel ook uit zijn behuizing en schoot de voorpoot bijna onder de auto. Geen gezicht en een deuk in mijn ego.

Rammelende fuseekogels zijn wel een puntje van aandacht