E34Forum.nl

 #27985  door Lohran
 
Maar eigenlijk vooral uit noodzaak :D Natuurlijk altijd wel zeer gecharmeerd geweest van de E39 (vooral de Touring) en heb een aantal jaar terug eens een dagje met een M5 gereden.

Het is deze keer een handgeschakelde 525d Touring Lifestyle Edition geworden uit 2002. In de zomer help ik altijd een weduwe met haar caravan en wil dat niet meer met de E34 540i doen. Vorig jaar had ik daar een 'dikke' Citroën C5 2.0 HDi 110pk Break voor, die het prima heeft gedaan. Daarna lekker er mee op zomervakantie geweest en snel weer verkocht na terugkomst. Zelfde plan heb ik met de 525d. Maar eigenlijk kwam deze 525d te vroeg op internet en had ik eigenlijk besloten om het niet te doen en te wachten tot de zomer. Totdat de achteruit/automaat van de 540i het niet meer goed deed (inmiddels een andere automaat gevonden). Dus toch gauw een afspraak gemaakt om te gaan kijken bij deze 525d. Toch wel wat dingen waardoor je toch gaat twijfelen: geen APK, erg smerig interieur, wat roestplekjes, etc. Maar Ik heb het toch gewaagd. Het verhaal sprak me ook aan. De verkoper had er zelf 5 jaar in gereden en reed zo een 180km per dag. Hij deed de olie beurten zelf, stipt elke 15.000km. Ondanks de 366.000km loopt de motor nog erg mooi. Leuk feitje is ook dat deze auto van BMW München is geweest, als dienstwagen. Na het ophalen gauw bij Epmans op de brug gegaan en alles leek eigenlijk wel goed. Dus direct door naar het APK keurstation en hij haalde het gewoon! Moest alleen een remlichtje vervangen :D

Na de APK meteen begonnen met het schoonmaken, want dat was echt nodig. Ik heb de stoffen bekleding goed kunnen reinigen (zie de foto's), koplampen gepolijst en een bumperstripje vervangen voor eentje in dezelfde kleur. De rubber matten zijn helaas wat wit uitgelagen, de velours matten heb ik schoongemaakt en liggen in de achterbak. Al met al een mooie verschijning vind ik! Jammer van de roest alleen. Onder de foto's zet ik de optielijst.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Editions And Packages
S722 Lifestyle Edition
S785 White Direction Indicator Lights

Comfort And Interior Equipment
S403 Glass Roof, Electrical
S417 Roller Sun Visor, Rear Door
S423 Floor Mats Velours
S425 Interior Trim Finishers
S428 Warning Triangle And First Aid Kit
S431 Interior Mirror With Automatic-Dip
S464 Ski Bag
S470 Isofix-System
S473 Armrest Front
S481 Sports Seat
S494 Seat Heating Driver/Passenger

Multimedia
S632 Preparation BMW Handy (Motorola)
S661 Radio BMW Business (C43)

Driver Assistance And Lightning
S500 Headl.washer System/Intensive Cleaning
S508 Park Distance Control (PDC)
S520 Fog Lights
S521 Rain Sensor
S522 Xenon Light
S534 Automatic Air Conditioning
S548 Kilometre Speedo

Wheels And Drive
S210 Dynamic Stability Control
S220 Self-Levelling Suspension
S227 Sport Susp.+Low-Slung+Ride-Height Ctrl.
S249 Multifunction F Steering Wheel
S255 Sports Leather Steering Wheel

Environment And Safety
S302 Alarm System
S320 Deleted, Model Lettering
S379 BMW LA Wheel Y-Spoke 80
S386 Roof Railing
S801 National Version Germany
S851 Language Version German
S863 Dealer List Europe
S879 On-Board Literature, German

Individual Equipment
S775 Headlining Anthracite

Other Equipment
S936 Dummy-SALAPA
 #27986  door johan525
 
Je hebt wel eer van je werk zeg! Mooie wagen dat je er maar veel plezier van mag hebben.

Ik zie dat je nieuwe aanwinst ook beschikt over een heuse "Dummy-SALAPA"! :mrgreen:
 #27988  door danny-ex-touringE34
 
Hoi Laurens. Leuk man ! Auto ziet er goed uit; die halfleer bekleding na de reiniging ziet er perfect uit. En dat dropwater lekker door de gootsteenbak. De motorkap kun je eventueel vervangen als de roest te diep zit( Epmans heeft er vast wel eentje :lol: :lol: ).
Gaaf stuur zit erin. Geniet van de E39. De E34 540 blijft in je bezit? Had net bij het opruimen een achterklep sproeierpompje gevonden. Groeten, Danny
 #27992  door epmans
 
ja mooie bak en lekker ZELF schakelen. erg mooi uitgerust vind ik m.
 #27995  door Vincent
 
Zo he, de bekleding is echt opgeknapt zeg. Heel fraai.
 #27997  door Lohran
 
danny-ex-touringE34 schreef: 01 mar 2021, 18:32 Hoi Laurens. Leuk man ! Auto ziet er goed uit; die halfleer bekleding na de reiniging ziet er perfect uit. En dat dropwater lekker door de gootsteenbak. De motorkap kun je eventueel vervangen als de roest te diep zit( Epmans heeft er vast wel eentje :lol: :lol: ).
Gaaf stuur zit erin. Geniet van de E39. De E34 540 blijft in je bezit? Had net bij het opruimen een achterklep sproeierpompje gevonden. Groeten, Danny
Haha die motorkap heeft Epmans wel inderdaad, maar die zit zit op een rijdende auto (staat zelfs op de foto :D ).
De 540i blijft inderdaad in bezit hoor! Die wordt gewoon gemaakt.
epmans schreef: 02 mar 2021, 14:50 ja mooie bak en lekker ZELF schakelen. erg mooi uitgerust vind ik m.
Wel weer even lekker om zelf te schakelen inderdaad. Mooi uitgevoerd, vind ik ook!
Vincent schreef: 02 mar 2021, 18:49 Zo he, de bekleding is echt opgeknapt zeg. Heel fraai.
Erg blij met het resultaat! Mocht ook meteen m'n ouders' auto doen, dat was dan weer wat minder.. :mrgreen: