E34Forum.nl

 #17884  door Coach
 
Aangezien ik niet zo van oranje houdt, kleine aanpassing aan de front, zodat alles nu één kleur heeft.
Afbeelding
 #17886  door easy rider
 
Netjes hoor. Leuk topic om te volgen.
Coach schreef:Aangezien ik niet zo van oranje houdt...
Ik ben ook geen liefhebber van die struikrovers familie :mrgreen:
 #18022  door Coach
 
Flinke upgrade weer laten uitvoeren
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Omgebouwd naar automaat dus. Vind ik persoonlijk fijner rijden en de monteur was op zijn beurt weer op zoek naar een handgeschakelde bak. De automaat is onlangs compleet gereviseerd, dus ik was wel te porren voor een ruil. Van automaat naar handbak is een klus, maar andersom is het toch ook meer werk dan ik verwacht had. Het beperkt zich niet tot de bakken, maar ook de radiator, cardanas, uitlaat, etc komen aan de beurt. Maar het resultaat mag er zijn. Nu is het een kwestie van de details verder afwerken en de boel goed schoonmaken.
 #18023  door Theo
 
Gaaf zeg, leuk om eens wat grotere ingrepen voorbij te zien komen.
 #18030  door Coach
 
Klopt; dat is meestal andersom. De meesten willen lekker sportief rijden natuurlijk. Ik heb daar niet zoveel meer mee en met mijn auto's kan ik ondanks de automaat sportief genoeg rijden. De E30 heeft alleen geen sportstand of andere electronische aansturing. Gewoon puur mechanisch met kabels. Hij schakelt alleen niet zo soepel als de andere twee auto's; beetje 'bonkerig'.
De ombouw heb ik uiteraard ook niet zelf gedaan, maar ik mocht 'helpen'. Ook belangrijk: de lamp vasthouden, slangenklemmen vastdraaien, dingen los draaien en vasthouden. Wordt zwaar onderschat, dat assisteren. Waar zou een chirurg zijn zonder assistenten die op het juiste moment het zweet afdeppen of de juiste scalpel aangeven! Een ombouw naar automaat is minimaal vergelijkbaar. Vind ik.
 #18031  door Coach
 
Theo schreef:Gaaf zeg, leuk om eens wat grotere ingrepen voorbij te zien komen.
Het autootje heeft al best wat grote ingrepen ondergaan: motorswap en versnellingsbak-swap. Hij is ver verwijderd van de keurige 316i die hij een paar maanden geleden nog was.
 #22728  door Coach
 
En de volgende grote klus is al geklaard
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het Edition sport interieur is vervangen door een creme-leder interieur. De E30 is nu weer een tijdje uit de stalling om dit soort klussen te klaren en om 'm in beweging te houden.
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15