E34Forum.nl

 #8597  door martijn76
 
Ik zocht iets subtiele manier om de auto iets meer Alpina te maken, zonder dat het duidelijk is dat er ook iets leuks onder de motorkap verstopt zit.
Goed gelukt vind ik.
WP_20150627_17_21_01_Pro1.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #8603  door Wessie
 
Nice Martijn.
Ziet eruit als nieuw
 #8604  door Theo
 
Machtig mooi stuurtje. Moet alleen nog wat ingestuurd worden met een paar vette klauwen.
 #8606  door martijn76
 
Ik wilde zo'n ding al heel lang hebben, maar kwam nooit een mooie tegen op Ebay/MP. Tot de dag dat ik hem besteld had, toen kwamen plots twee nette gebruikte stuurtjes in beeld...
Insturen zal wel even duren, voorlopig kom ik de aan mijzelf gemaakte belofte niet na. Ik ben niet tevreden over de uitlaat, blijkbaar geeft dat genoeg irritatie om de andere auto te pakken.
Ten eerste hangt ie net te laag, 2e is dat er gewoon teveel geluid uit komt.
Rond de 3000 toeren is het prima, maar als ik optrek moet er eigenlijk een petje achterste voren op mijn hoofd, anders klopt het plaatje niet..
 #16712  door martijn76
 
Vorig jaar is het er niet van gekomen, maar vandaag stond een uurtje RDW gepland. Omkeuren is een makkie, tenzij...
Van de week een tour de Zeeland gemaakt, effe een laatste check voor de keuring, gisteren de accu nogmaals vol laten lopen en vanmorgen om 10 uur naar Schiedam voor de motorwijziging.
Gelukkig een afspraak gemaakt, het is er nogal druk met importeren van 'schade' auto's en was vrij vlot aan de beurt. 'Auto voor deur 2 aub'.
Ga in de auto zitten, contact om en ...niks.... :| Da's lekker. Van alle momenten, precies nu als mijn werk gekeurd moet worden.

Ik naar de keurmeester; schaam me dood maar zus en zo is het verhaal.
Nou verwachtte ik iets in de trend van 'maak maar een nieuwe afspraak', maar het werd; effe wat mensen zoeken, dan duwen we hem naar binnen... Zo dan!
Dus met schaamrood op de kaken duwen we de e30 de loods in, papieren bekeken, blijkt het Duitse kenteken (nu) een BMW R1000 te zijn, ehh.
Maar goed, na wat zoekwerk en overtuiging is het papierwerk aangepast. Kreeg toch ook nog wel de complimenten voor de nette ombouw.
Na een half uurtje hebben we de auto naar de remmenbank geduwd en hiermee de motor gestart :D
Even omgereden voor de gassen test, zag het publiek toch nog een rijdende e30, en met geknepen billen weer huiswaarts.
Leuke start van de ochtend, maar die mannen bij de RDW waren fantastisch. Dit was dan ook de eerste auto die ze naar binnen moesten duwen, bijna 1kw op kenteken gehad ipv 187.. :lol:

Nu effe een nieuwe accu kopen, nooit koop ik meer zo'n idioot dure gel accu.
Altijd losgekoppeld, opgeladen weggezet en toch na 3 jaar verrot.
 #16721  door Machiel
 
Mooi verhaal! Eind goed al goed, gelukkkig.
 #16722  door Theo
 
Ik ben nog even door alle zes de pagina's gescrold en heb me weer vermaakt, het blijft een topproject.

Wellicht heb ik je een keer nodig met de inbouw van mijn ouwe M30 in mijn E34, qua electronica wordt dat nogal een uitdaging voor me.
 #16725  door martijn76
 
Zelf ook nog even doorgelezen en kwam nog twee open einden tegen.
Het stotteren bij bepaalde toerentallen had ik vorig jaar al verholpen, tijdens de opbouw van het blok was ik blijkbaar vergeten om de krukassensor op de juiste afstand te zetten, zat +-5mm te ver er vanaf. Eenmaal goed gemonteerd is de storing uit gebleven.
Het te rijk lopen zou je moeten zien bij de gassentest, deze liet bij de Apk's niet geks zien, gisteren bij de RDW ook niet. Wel is het verbruik ietsjes toegenomen, of de niveaumeting van de tank is kapot :D
De accu is inmiddels besteld, een gewone Varta, wel eentje met de + pool aan de linker kant ivm de kabel in de kofferbak.
Het volgende op de lijst is een andere einddemper en het spaghetti spruitstuk monteren.
Eigenlijk wil ik ook nog een Alpina mattenset, nu nog 'betaalbaar' en leverbaar, dit zal ook wel niet lang meer duren. Het stuurtje is inmiddels ook al 150 euro duurder geworden...
Op de grote wenslijst staan 17" Alpina's en een 5x120 ombouw, ben bang dat dat een financiële brug te ver is.
WP_20160817_14_22_27_Prokl.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #16731  door epmans
 
Ik zal eens even kijken hoe ver ik kom met delen voor die 5x120.
De wielenset heb ik wel, maar daarvoor vraag ik al een Erasmusbrug!
 #16738  door martijn76
 
5x120 voor de voorkant moet, of van een e30 m3 komen (die prijzen zijn gewoonweg idioot te noemen), of een naaf met pasring van 300mm.de.
De achterkant kan voorzien worden van een naaf van m3, z4 oid. Al met al zo'n 1000 euro incl 4 schijven, dan nog een set velgen..
Inmiddels moeten de bijzondere spullen je gegund worden, anders is het gewoonweg niet meer betaalbaar voor de hobby. De Zwaan had in het begin wat ellende, dus als het zo'n storings-prijs is... :)
Ik heb trouwens meerdere malen getwijfeld over een verkoop de cabrio, zo vaak als ie in de garage staat te staan. Maar ja, als ik hem ontdoe van z'n hoes en ga eindelijk een stuk rijden dan ben ik weer helemaal verliefd.. Mooi spul, auto's.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8