E34Forum.nl

 #15175  door Speedy
 
Dank u Dank u.

De sleutel plek had wel even wat voetjes in de aarde. Had er namelijk wel wat gasflessen staan. En ook wat afgewerkte olie. Maar deze waren tijdens de contole er niet meer. Ook hadden we het hok wat leger gemaakt. en alle spuitbussen netjes in een opvang bak gezet :P
 #15179  door MemphisBmw
 
Mooie slee :D Mijn handen beginnen al te jeuken om deze heerlijk te laten glimmen voor de nieuwe eigenaar 8-)
Heel veel plezier ermee en veel veilige kilometers toegewenst.

Mocht je nog iets uit Duitsland of Belgie qua onderdelen willen hebben, hoor ik het graag van je! Mag graag kilometers maken en naar het oh zo mooie gefluit luisteren onder de motorkap vandaan :mrgreen:
 #15181  door Speedy
 
Heb er vandaag een stuk gereden. en er komt een geluid onder de wagen vandaan. het is vermoedelijk de bak maar dit is met een dergelijke stand wel te verwachten. Aan het schakelen merk je overigens niet.
 #15184  door Bo652
 
Is het een gierend geluid? Zo ja, dan kan dat een tekort aan olie in de bak zijn.

Of is het meer een slepend geluid?
Dat kan dan de handremkabel zijn, is een bekend E38 probleempje.
 #15186  door Speedy
 
Bo652 schreef:Is het een gierend geluid? Zo ja, dan kan dat een tekort aan olie in de bak zijn.

Of is het meer een slepend geluid?
Dat kan dan de handremkabel zijn, is een bekend E38 probleempje.
Hij huilt zal ik maar zeggen. net als of je de chopper van een trein hoort als deze optrekt. Denk zelf ook aan de olie. We gaan binnenkort olie en filter vervangen.

verder val ik even van de ene in de ander verbazing. zo drukte ik gister op een knopje naast de keuze schakelaar voor linker en rechter spiegel. en pardoes klappen de spiegels zich in. Was met de BC aan het kloten. Blijkt er gewoon ook stand luftung op te zitten. Telefoon gaf ook aan dat hij defect was. Ik de ontvanger van de 540 er in gezet. En ik kan weer bellen. Jammere is dan weer wel dat de antenne niet past :P Verder heb ik er softclose op de achterbak te hebben.
Laatst gewijzigd door Speedy op 14 mei 2016, 11:25, 1 keer totaal gewijzigd.
 #15187  door Speedy
 
MemphisBmw schreef:Mooie slee :D Mijn handen beginnen al te jeuken om deze heerlijk te laten glimmen voor de nieuwe eigenaar 8-)
Heel veel plezier ermee en veel veilige kilometers toegewenst.

Mocht je nog iets uit Duitsland of Belgie qua onderdelen willen hebben, hoor ik het graag van je! Mag graag kilometers maken en naar het oh zo mooie gefluit luisteren onder de motorkap vandaan :mrgreen:

Zal er over denken. Moet toevallig vanmiddag in vlaardingen zijn :P
 #15190  door MemphisBmw
 
Speedy schreef:
MemphisBmw schreef:Mooie slee :D Mijn handen beginnen al te jeuken om deze heerlijk te laten glimmen voor de nieuwe eigenaar 8-)
Heel veel plezier ermee en veel veilige kilometers toegewenst.

Mocht je nog iets uit Duitsland of Belgie qua onderdelen willen hebben, hoor ik het graag van je! Mag graag kilometers maken en naar het oh zo mooie gefluit luisteren onder de motorkap vandaan :mrgreen:

Zal er over denken. Moet toevallig vanmiddag in vlaardingen zijn :P
:mrgreen: 8-) Kijk hem graag even aan wat voor werk eraan zit :D Slechter word hij er niet van alleen maar mooier :mrgreen:
 #15192  door Bo652
 
Speedy schreef:
Bo652 schreef:Is het een gierend geluid? Zo ja, dan kan dat een tekort aan olie in de bak zijn.

Of is het meer een slepend geluid?
Dat kan dan de handremkabel zijn, is een bekend E38 probleempje.
Hij huilt zal ik maar zeggen. net als of je de chopper van een trein hoort als deze optrekt. Denk zelf ook aan de olie. We gaan binnenkort olie en filter vervangen.

verder val ik even van de ene in de ander verbazing. zo drukte ik gister op een knopje naast de keuze schakelaar voor linker en rechter spiegel. en pardoes klappen de spiegels zich in. Was met de BC aan het kloten. Blijkt er gewoon ook stand luftung op te zitten. Telefoon gaf ook aan dat hij defect was. Ik de ontvanger van de 540 er in gezet. En ik kan weer bellen. Jammere is dan weer wel dat de antenne niet past :P Verder heb ik er softclose op de achterbak te hebben.
Is voor 99% zeker te weinig olie in de bak dan, en of een aftermarkt filter.
Als je olie gaat verversen van de bak doe er dan absoluut een oem filter in, de rest geeft alleen maar problemen!
Weet je trouwens hoe je de olie in de bak weer moet bijvullen?
Dat luistert namelijk nogal erg nauw.

Een telefoonontvanger heb ik nog wel voor je. :D
Stand luftung en softclose hebben alle in Nederland geleverde E38ers
 #15217  door Speedy
 
Danny///M5 schreef:Veel plezier er mee Speedy.
Dank u.

Nu ik er meer en meer in rij krijg ik toch het idee dat het geluid meer uit het diff komt. als je in de wagen zit lijkt het meer van uit de achterkant te komen. Ik zal de diff ook even moeten (laten) controleren.

Vanavond een andere teller bak gehaald t.b.v van het pixel probleem. Ik moet alleen de IKE module overzetten. Hierop staan de gegevens van mijn wagen.
Ook moet ik opzoek naar een trekhaak (liefst afneembaar) aangezien ik 2 aanhangers heb.