E34Forum.nl

 #8142  door Theo
 
Gisteren een schrikmomentje :shock:

Ik wilde even stoer doen en mijn vriendin laten ervaren hoe leuk het is om met een gangetje van 80 de kickdown in te trappen. Op zich is dat een leuk spelletje, maar niet als daarna je gas blijft hangen en de zooi op volgas blijft staan. Dan ga je dus met je rempedaal proberen een volledig ontketende vier liter V8 tegen te houden en dat is serieus trappen kan ik je vertellen.

Het was op een lang recht stuk doorgaande weg zonder mogelijkheid om je auto aan de kant te zetten, dat zou pas na 'twee keer rechtsaf zijn'. Ofwel, hopen dat je het eerste stoplicht groen hebt en dat er op de rotonde daarna niemand stil gaat staan. Afremmen gaat nog wel, maar echt tot stilstand komen is vrijwel niet te doen, ook al trap je je pedaal voor je gevoel dwars door de bodem. Gelukkig hadden we mazzel en kon ik doorrollen tot een parkeervak, waar ik de motor kon afzetten. Pfff...overleefd.

Ik had een paar uur daarvoor de vier bobines van de linker kant vervangen en de sierkap van de motor gelaten, daardoor kreeg de buitenkabel van de gaskabel schijnbaar de mogelijk om uit zijn borggevalletje te schieten en kwam de boel strak te staan. Even kabeltje terugduwen en de auto was weer gerepareerd, drie seconden werk.

Vandaag maar eens kritisch naar kijken en die kap weer terug plaatsen.

Pluspunt van het verhaal is dat de motor, na vervanging van de bobine's nu weer heerlijk vlak stationair blijft lopen, die reparatie is dus geslaagd. En wat is het dan toch verrot handig dat de bobine's van een M50 (die ik dus in overvloed heb liggen) één op één in een M60 passen. Top.
 #8147  door Wessie
 
Zo dan Theo das niet al te grappig zeg.
Waar was dat dan kan ff niet voor me plaatsen de omschrijving die je geeft haha
 #8148  door Frank87
 
Ik heb mijn vriendin bij het oefenen met een automaat geïnstrueerd bij een dergelijke situatie direct de automaat in de N te trekken, de motor lekker te laten loeien en beheerst naar de vluchtstrook te manouvreren. Dan kan ook gewoon afgeremd worden. Een handbak kan in de vrij, een automaat in de N. Je rolt dan langzaam uit en raakt je stuurbekrachtiging niet kwijt omdat je de motor lekker laat loeien. De remmen hebben dan vrij spel.
 #8153  door epmans
 
Ik heb het ook eens gehad met mn carburateur torretje (dus verjaard he), luchtfilter had ik er te vast op terug gezet. Ik reed 160 en wilde weer naar toegestane snelheid....

gewoon vreselijk gaan remmen en terug schakelen tot ik een parkeerhaventje zag. Gelukkig niets voor me!
 #8154  door Theo
 
Frank87 schreef:Ik heb mijn vriendin bij het oefenen met een automaat geïnstrueerd bij een dergelijke situatie direct de automaat in de N te trekken, de motor lekker te laten loeien
No way dat ik mijn blok onbelast volgas in de toerenbegrenzer laat jekkeren, dan maar brokken maken.
 #8155  door Theo
 
Wessie schreef: Waar was dat dan kan ff niet voor me plaatsen de omschrijving die je geeft haha
De N207 vanaf het viaduct over de A4 naar de stoplichten van het eerste industrieterrein van Nieuw Vennep (bij de Profile). Stoplicht rechts, rotonde rechts, parkeervakkie aan de rechter kant.
 #8162  door Speedy
 
Oei das minder Theo. maar gelukkig toch nog goed gekomen.
 #8163  door Wessie
 
Aaahhh idd Theo, mazzel dat je het daar heb die bochten kan je gelukkig ook met een behoorlijke vaart nemen. :)
Laatst gewijzigd door Wessie op 04 jun 2015, 00:13, 1 keer totaal gewijzigd.
 #8166  door easy rider
 
Maar goed dat er stevige remmen op zo een 740 zitten.
 #8171  door Theo
 
Het was trouwens de kabel van de cruise control die bleef hangen.

Doordat je volgas geeft komt de cruise control kabel los te hangen en als daar de borgklemdingesies niet goed van vast zitten, dan kan de buitenkabel ernaast schieten en blijft de gasklep open staan.

Even gefixt, maar wordt bij mij volgende auto een ding wat ik op zeker ga checken.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7