E34Forum.nl

Andere Merken of types
 #27261  door epmans
 
wat een zooitje ongeregeld volk op dit forum...
 #27265  door Jgpeggeman
 
epmans schreef: 09 jun 2020, 13:19 wat een zooitje ongeregeld volk op dit forum...
:D :D het schijnt dat we allemaal wel eens jong zijn geweest.

Echter gebied de eerlijkheid mij te zeggen, dat ik daarna (na het rijden op de fireblide) niet meer op de motor ben gestapt, en dat ik besloten heb dat ik pas weer op de motor stapte bij mijn eerste rijles. (ik voelde op dat moment wel, dat ik bij lange na niet genoeg voertuigcontrole had, om veilig met dat ding me in het verkeer te bevinden) Dit is is inmiddels al weer ettelijke jaren geleden.
 #27306  door Jgpeggeman
 
De Yamaha is afgelopen vrijdag verkocht en opgehaald, en afgelopen zaterdag is de volgende pretfiets bezorgd:

Afbeelding

Het is een Honda CB-1 uit 1989, 400cc 4 cilinder
 #27308  door Jgpeggeman
 
Machiel schreef: 22 jun 2020, 10:26 Mooi ding! Ik ben wel gecharmeerd van motoren met veel kleine cilinders. Zoals een Honda RC166; wat een geluid: https://www.youtube.com/watch?v=o57JwibqCb8

Bij hoeveel toeren schakel je zo gemiddeld met die CB-1?
Ding trekt door tot 15k rpm, schakelen kan bij elk toerental...
 #27309  door Theo
 
Jgpeggeman schreef: 22 jun 2020, 10:33
Ding trekt door tot 15k rpm, schakelen kan bij elk toerental...

Dat vind ik dus kicken hè, 15000 toeren, lekker hoor 8-)


Over veel toeren gesproken, een ouwe CBR250R van 1988 doet het ook leuk:

8800 toeren bij 100km/u in zes ;)
 #27312  door epmans
 
hé een CB1 was mijn lesfiets! In 1992 was dat denk ik.

veel rijplezier!
 #27313  door Machiel
 


Even doorspoelen naar circa 1:35. Heerlijk!
 #27314  door Theo
 
Heerlijk zeg zo'n bromvlieg 8-)

Nu effe wachten op meer foto's en de eerste filmpjes van Genant, zo'n CB1 heb ik ook altijd leuk gevonden, daar moet je echt snoeihard mee over binnendoorweggetjes kunnen.
 #27317  door Jgpeggeman
 
helaas mag ik op dit moment niet veel meer dan er alleen een beetje naar kijken en fotos maken*... Zit namelijk met smart te wachten op het moment, dat het CBR het tijd vind dat ik mag afrijden...



Afbeelding

en de eerste modificatie al uitgevoerd (spiegels gemonteerd):

Afbeelding

*en wat niet mag, gebeurd natuurlijk ook niet :lol: