E34Forum.nl

Andere Merken of types
 #25918  door Jgpeggeman
 
Sinds ik geen relevante vierwieler meer op de oprit heb staan, waarvan ik mag zeggen dat ik de eigenaar ben (Kia Nira en Kia Picanto, beide leasesletjes), heb ik sinds een tijdje een andere verbrandingsmotor gerelateerde hobby...

Ik had al een aantal jaar de sterke wens om weer eens ouderwets een 50cc schakelbrommert te kopen. En aangezien dochterlief (inmiddels al weer bijna 7 jaar) het heerlijk vind om met me mee te rijden, heb ik afgelopen voorjaar een jongensdroom gekocht, een Yamaha TZR 50

(het gaat niet om degene wat er op zit)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

inmiddels ook al weer wat dingetjes aan gedaan (ik kan het niet laten).
UItlaat gespoten
Zwarte kunststof delen opnieuw gespoten

Afbeelding

Ook blij dat ik tegenwoordig de ruimte heb om de brommert binnen te stallen..

Het leukste van de hobby, is het samen touren met mijn dochtertje..
 #25920  door Coach
 
Da's grappig! Ben zelf ook al een tijdje op zoek naar zo'n retro-brommertje met blauw kenteken (geen helm). Ken die merken niet zo goed, dus is het wat lastig zoeken. Had bijna een opknapper te pakken voor € 150,= maar was blijkbaar net te laat.
Afbeelding

Een old-school brommert is ook leuk, zoals een Zündapp, Puch of Kreidler. Alleen die helm dan... :(
 #25921  door Gert
 
Mooi ding, die Yamaha, super gaaf.

Onze dochter reed zelf schakelbrommer:
Afbeelding

Inmiddels is ze wat ouder en heeft ze een A2 brommer in de vorm van een CBR500.

Zelf heb ik ook overwogen om weer brommer te gaan rijden. Maar ik zou het ding opvoeren en het risico om al je rijbewijzen te verliezen als je te snel rijdt met zo'n brommer, was mij te groot.

Dus ik heb maar een tweetakt gekocht waar je hard mee mag:
Afbeelding
 #25923  door Jgpeggeman
 
Coach schreef: 22 jul 2019, 22:41 Da's grappig! Ben zelf ook al een tijdje op zoek naar zo'n retro-brommertje met blauw kenteken (geen helm). Ken die merken niet zo goed, dus is het wat lastig zoeken. Had bijna een opknapper te pakken voor € 150,= maar was blijkbaar net te laat.
Afbeelding

Een old-school brommert is ook leuk, zoals een Zündapp, Puch of Kreidler. Alleen die helm dan... :(
Ik heb voor vrouwlief ook zo'n retro scooter opgeknapt. €50 voor betaald (was jaar oud, 2500 km, en blokkie aan stront), heb er voor een kleine €300 een compleet nieuw blok onder gezet, en gassen maar. Bleek het vorige blok nooit onderhouden geweest te zijn. Na 500km moet je toch echt wel een keer de eerste olie vervangen...
 #25924  door epmans
 
Ik rijd ook al jaren motor. Jaja 125cc is dit. Heb het denk ik al 15jaren. Veel kms maak ik er niet mee, maar de kinderen nodigen me graag uit voor een rondje om na het avondeten.
Voor mij was ook >50cc een must. Brommer verzekeren is duurder en die toestanden van opvoeren wil ik niet.
Maar die TZR ziet er wel goed uit!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #25925  door Theo
 
Dat lichte tweetaktspul is altijd leuk, maar voor mij dan 80 en 125cc ik ben vooral gek op Honda MBX-en, had een paar jaar geleden een MBX 125, leuk ding.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #25929  door Jgpeggeman
 
gisteravond nog weer even een stukje getoerd op de tzr... Bij ons in de buurt kun je heerlijk toeren, met name op de dijken langs de ijssel, het reevediep en het veluwemeer... Het gaat niet echt heel hard (+/- 75 houd het wel op), maar zolang ik nog moet remmen voor bochten, vermaak ik me kostelijk..

Afbeelding

Afbeelding
 #25960  door Jgpeggeman
 
Afgelopen zaterdag een ander tandwiel op de TZR gesleuteld... Ik vond de brommer niet fijn rijden als ik rustig aan het toeren was (+/- 50km/u), omdat hij dan teveel toeren maakte en daardoor nogal onrustig werd. Daarom het achterste tandwiel veranderd van 60 tands naar 45 tands.

Afbeelding

Resultaat is dat hij nu heerlijk rustig loopt, als ik aan het toeren ben (5500rpm ipv 8000rpm), en een andere bijkomstigheid is dat hij ook "iets" harder loopt (nou ja, "iets", 94 ipv 75 8-) )
 #25968  door Theo
 
Van 60 naar 45, dat is effe een stap zeg!

Trekt hij het nog wel met flinke tegenwind en je vrouw achterop?