E34Forum.nl

Wil je een E34 meeting organiseren of weet je een ander leuk BMW evenement, plaats de info hier.
 #11334  door Frank87
 
Inloop vanaf 10.00 i.v.m. langdurig sleutelwerk. Eindtijd c.a. 18.00. Plaats: Nijverheidscentrum 36 - Zevenhuizen (Zuid-Holland) Nabij A12, A20.


Vanuit het noorden / westen:
Rij verder dan afrit 9, pak afrit 11 gouda en ga terug de snelweg op in de andere richting. Neem de A20 en ga er af bij afrit 17 Nieuwerkerk Ad Ijssel. Rij binnendoor op navi of kijk van tevoren.

Vanuit het zuiden:
Via de A16 pak je de A20 al naar Nieuwerkerk, geen probleem

Vanuit het oosten:
Pak bij het knooppunt Gouwe de A20 en ga er af bij afrit 17 Nieuwerkerk Ad Ijssel. Rij binnendoor op navi of kijk van tevoren.


Graag voor vrijdagochtend afmelden bij afwezigheid i.v.m. boodschappen

Zeker aanwezig 17
- Frank87
- Epmans
- Easyrider
- Ruck
- Wazonga
- Carlo
- Nick (via epmans)
- Ivo
- Speedy
- JPeggeman
- JorritHallo
- Machiel
- MemphisBMW
- Attetjapnurd
- Easyit
- Garmir (BE)
- LiquidLion (BE)

Neem zelf handgereedschap mee. Gereedschap uit de werkplaats zet ik alleen bij uitzondering in.

Middelen:
Flinke hoeveelheid doppen, sleutels, ratels enz: Frank87
4x Assteun - Frank87
4x Assteun - Machiel (Gereserveerd voor Machiel)
Garagekrik - Frank87
Garagekrik - Machiel
Veerklem - Frank87 (Gereserveerd voor Machiel)
BMW Uitleesapparatuur - Speedy


Huisregels

Locatie
We werken in hal 1 en 2 (er zijn 6 hallen). Op zaterdag zelf wijs ik hal 1 en 2 aan voor de mensen die er voor het eerst zijn. In totaal passen er 6 auto's in hal 1 en 2. De rest kan voor het pand op een breed stuk stoep staan. De straat zal erg rustig zijn waardoor ook buiten genoeg ruimte is.

De mensen met groot werk staan achterin de hal omdat ze niet al na een uur of 2 naar buiten hoeven. Dat zijn voorlopig Machiel, Peggeman, Jorrit en ik. Ik raad Machiel en Peggeman aan er om 10:00 te zijn. Jorrit doet remmen en zou er rond 11:00 moeten zijn om genoeg tijd daarvoor te hebben.

De voorste plekken in de hal kunnen naar Coach en Vincent. Die zijn mogelijk snel klaar waarna anderen nog naar binnen kunnen als het moet.

Gereedschap
- We werken met eigen gereedschap. Geen gereedschap uit de werkplaats gebruiken tenzij je mijn toestemming hebt.
- 2 of 3 slagmoersleutels leg ik op een centrale plek klaar. Deze mogen gebruikt worden.
- Persluchtslangen en luchtspuiten liggen klaar en kunnen gebruikt worden.
- Stopcontacten en stekkerrollen kunnen gebruikt worden.
- Lege werkbanken kunnen gebruikt worden. Indien er een werkbank is waar tandwielkasten, motoren of reductoren op liggen, deze werkbank niet gebruiken

Overig:
- Hijskranen niet gebruiken.
- Even aangeven als je een van de persen wilt gebruiken.
- Geen apparatuur, meetmiddelen enz. aanraken


Planning

Groot werk:
- Machiel: Vering/Demping e.v.t. meer
Aangepakt door: Machiel + Frank87 & e.v.t. Speedy?
Locatie: Hal 1 midden

- JorritHallo: Remmen voor
Aangepakt door: JorritHallo + (??????)
Locatie: Hal 2 midden

- Peggeman:
Locatie: Hal 2 achterin


Klein werk:
- MemphisBMW: Handgreeprubbers vervangen
Aangepakt door: MemphisBMW + (??????)

- Automaat MemphisBMW checken:
Aangepakt door MemphusBMW + Frank87

- Wazonga: ETM (Schemas), Soldeerbout, krimpkous, multimeter, en diagnoseapparatuur
Aangepakt door: Wazonga

- LiquidLion: Diverse kleine zaken, wagen helemaal nakijken
Aangepakt door: LiquidLion + Frank87

- Coach: Stuursysteem checken op speling
Aangepakt door: Coach + (??????)
Locatie: Hal 2 voorin
Laatst gewijzigd door Frank87 op 15 apr 2016, 13:12, 45 keer totaal gewijzigd.
 #12851  door danny-ex-touringE34
 
Hoi allen,
Ik weet nog niet of ik me aanmeld. Wat ik dan zal missen is dat het vast heel leerzaam en gezellig zal zijn. Mijn euvel is intussen verholpen.
Zo veel stroringen in de kabelboom van de achterklep dat ik in januari niet anders meer kon dan, wel wat koud op een zonnige dag, de linker kabel maar eens los heb gemaakt en jawel, 3 kabels gebroken en 4 in gescheurd. Door vochtinwerking veel moeite om het koper wat blank te krijgen om te solderen. Lukte bij de massakabel niet= nieuw stukje tussen gezet.
En nu gaat de klep weer in 't slot; reed dus een tijdje met een 'niet in het slot zittende' klep!!

Een ander euvel op dit moment is een weer olie lekkende motor. Carter-,oliefilterhuis-, oliesensorpakking al vervangen. Om de motor goed te kunnen inspecteren, zal een brug erg bruikbaar zijn. Maar een ander hulpmiddel zou een inspectiecameraatje zijn. Is die misschien aanwezig?
Groeten, Danny
 #12852  door Speedy
 
ik kan mogelijk op 2 april.
 #12853  door epmans
 
ik kan denk ik op elke van de drie mogelijkheden.
 #12855  door easy rider
 
Ik kan op elk van de dagen. Op 2 April kan ik ook maar dan heb ik net het 1 april feest achter de rug in Brielle dus dan ben ik misschien wat rustiger dan normaal :mrgreen:
 #12864  door Speedy
 
easy rider schreef:Ik kan op elk van de dagen. Op 2 April kan ik ook maar dan heb ik net het 1 april feest achter de rug in Brielle dus dan ben ik misschien wat rustiger dan normaal :mrgreen:

Weer die spanjaarden er uit drinken? :mrgreen:
 #12867  door Liquid Li0n
 
ik ben hier nieuw op het forum en heb momenteel nog een goed werkende E34, hopelijk blijft dit zo haha. ik wil zeker wel eens langskomen om gezichten op de namen te plakken en omdat ik nog wel wat zaken ontbreek of wil retrofitten. Ook een controle door jullie als kenners wil ik zeker eens hebben. Wie weet wat voor een bodemloze moneypit mijn E34 uiteindelijk wel blijkt te zijn...

zijn dit de enige data die mogelijk zijn?

19 maart kan ik nu wel niet, dan ben ik op weekendje weg, 26 maart zou ook nog net lukken maar de ochtend erna vertrek ik op reis. 2 april gaat me dus niet lukken.

hopelijk gaat het dus de 26e door. Of op een vroeger tijdstip in maart. Dan kom ik, misschien wel als enige Vlaming, vanuit Antwerpen naar dit leuke concept :)

Wanneer wordt de datum op definitief gezet?
 #12870  door Machiel
 
Lijkt me nog steeds heel leuk. Maar ik ben recent aan een pittige opleiding begonnen die veel van mijn vrije tijd vergt. Ik ga proberen erbij te zijn (alle drie de data zijn nog vrij bij mij) maar garanderen kan ik niets helaas.
 #12924  door JerunK
 
Ik was er de vorige keer bij en kan het iedere e34-bezitter aanraden. Leuk, gezellig, leerzaam, kortom lekker sleutelen.
Zelf ben ik op de drie voorgestelde data verhinderd. :(
 #12927  door ivo
 
LIjkt me leuk om langs te rijden, al dan niet met een BMW...
Ik kan echter alleen op 26 maart.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 25