E34Forum.nl

Stel je even voor aan de andere E34 liefhebbers op dit forum.
 #10583  door Lohran
 
Gisteren weer even bezig geweest. Mijn 'nieuwe' velgen waren nogal vies, dus die heb ik weer bijna zo goed als nieuw gekregen :D
Er bleek in de auto nog een ruitensproeierpompje te liggen. Aangezien geen 1 sproeier het doet (normale, intensieve en koplampen) heb ik die van de intensieve maar even vervangen en gelukkig deed 'ie het weer. Dat moet voor de APK in ieder geval genoeg zijn. Dus hopelijk komt dinsdag m'n kentekenkaart binnen, dan kan ik de nummerplaten laten maken! Dan maar hopen dat ik niet weer lang voor werk in het buitenland zit :shock:
 #10588  door easy rider
 
Lohran schreef:...Dus hopelijk komt dinsdag m'n kentekenkaart binnen, dan kan ik de nummerplaten laten maken!...
Neem je wel een nummerbord met dikke letters? dat staat wel zo netjes.
 #10589  door Lohran
 
easy rider schreef:
Lohran schreef:...Dus hopelijk komt dinsdag m'n kentekenkaart binnen, dan kan ik de nummerplaten laten maken!...
Neem je wel een nummerbord met dikke letters? dat staat wel zo netjes.
Uiteraard!
 #10915  door Lohran
 
Inmiddels een setje wintervelgen kunnen opsnorren. Met Michelin winterbanden met 6/7mm, handig voor Oostenrijk begin volgend jaar. De zomerset zijn dus dezelfde velgen, alleen dan in nettere staat. Kwam deze set tegen voor weinig. Velen zullen het niet zo mooi vinden, maar ik vind het netjes staan zo :D

Afbeelding
 #10925  door Dwitt
 
Lohran schreef:Inmiddels een setje wintervelgen kunnen opsnorren. Met Michelin winterbanden met 6/7mm, handig voor Oostenrijk begin volgend jaar. De zomerset zijn dus dezelfde velgen, alleen dan in nettere staat. Kwam deze set tegen voor weinig. Velen zullen het niet zo mooi vinden, maar ik vind het netjes staan zo :D

Afbeelding
Niet mooi....... hoezo is orgineel niet mooi
image.jpeg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #10927  door Lohran
 
Dwitt schreef:
Lohran schreef:Inmiddels een setje wintervelgen kunnen opsnorren. Met Michelin winterbanden met 6/7mm, handig voor Oostenrijk begin volgend jaar. De zomerset zijn dus dezelfde velgen, alleen dan in nettere staat. Kwam deze set tegen voor weinig. Velen zullen het niet zo mooi vinden, maar ik vind het netjes staan zo :D

Afbeelding
Niet mooi....... hoezo is orgineel niet mooi
image.jpeg
I don't know! Tot nu toe alleen maar reacties gehad dat ik de BBS'jes er onder moest laten :mrgreen: Maar deze look vind ik veel mooier!
 #10932  door Dwitt
 
Welke ET heeft deze velg, het lijken namelijk de ix velgen
 #10933  door Icebrain
 
Lohran schreef:
Dwitt schreef:
Lohran schreef:Inmiddels een setje wintervelgen kunnen opsnorren. Met Michelin winterbanden met 6/7mm, handig voor Oostenrijk begin volgend jaar. De zomerset zijn dus dezelfde velgen, alleen dan in nettere staat. Kwam deze set tegen voor weinig. Velen zullen het niet zo mooi vinden, maar ik vind het netjes staan zo :D

Afbeelding
Niet mooi....... hoezo is orgineel niet mooi
image.jpeg
I don't know! Tot nu toe alleen maar reacties gehad dat ik de BBS'jes er onder moest laten :mrgreen: Maar deze look vind ik veel mooier!

IXvelgen staan gewoon geweldig onder een E34 ,mooie look met een ogenschijnlijk simpel ontwerp qua velgen.
En natturlijk staan de BBS kruisspaaks goed onder een E34 vandaar dat ik ze eronder uit heb gehaald :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Icebrain op 23 okt 2015, 06:46, 1 keer totaal gewijzigd.
 #10934  door Lohran
 
Dwitt schreef:Welke ET heeft deze velg, het lijken namelijk de ix velgen
Zijn qua design ongeveer hetzelfde inderdaad, maar deze komen van een e38 (ET20).
 #11668  door Lohran
 
Tijdje geleden dat ik een update had. Inmiddels is mijn 540i bij Offenga geweest en hebben ze een hele rits aan dingen gedaan. Zo zijn bijna alle rubbers van het onderstel vervangen, de reactiearmen, motorsteunen, etc. Ook de vloeistof van de stuurbekrachtiging/niveauregeling en de remmen. Nieuwe remblokken en remschijven voor en 2 nieuwe multiriemen. Viscokoppeling is vervangen en nog wat kleine dingetjes (oranje knippers, achterklepslot afgesteld, uitlijnen, balanceren). Dus hij rijdt nu echt een stuk fijner! Zit nog steeds af en toe wel een trilling in, maar kan ook door de flinke storm zijn geweest. De oranje knippers vind ik echt heel mooi staan! Nu die van de zijkant nog (die heeft Epmans gelukkig nog liggen voor me). Oh ja, ze hebben ook de oliepomp gecheckt (dat was het belangrijkste) en er bleek 1 bout los te zitten. Nu weer alles netjes vast!

Dat was uiteraard een flinke rekening en volgende week komt er een nog hogere bij: ik heb besloten LPG G3 in te laten bouwen. Ik rijd er toch wat meer mee dan gedacht en wil gewoon niet constant moeten denken: ai dit wordt een duur ritje.. Ik wil gewoon vooral genieten en dat kan op die manier. Ik heb het liever ook niet, maar ik bespaar sowieso 100 euro per maand en dat is laag ingeschat. Het wordt een Vogels VSI systeem en laat 'm inbouwen door Postma in Damwoude. Hier heeft Offenga ook ervaring mee, dus daarom heb ik voor hun gekozen. Ik vind het erg belangrijk dat het goed ingebouwd wordt.

Nog even pics van de nieuwe bumperstrips en de knippers (moet echt een keer met de DSLR pics maken, maar het weer zit steeds tegen..):

Afbeelding
Afbeelding

Wat een beauty he! :D