E34Forum.nl

Stel je even voor aan de andere E34 liefhebbers op dit forum.
 #21771  door epmans
 
easy rider schreef:TDS heeft voor ook 25mm en achter ook dikker dan normaal op de E34.
dat is toch raar. ik heb een tds op de brug staan dus had daar gisteravond even naar gekeken. De auto is voorzien van het MTech onderstel en dus verwachte ik dat naast de veren en schokdempers daar ook de stabís anders zouden zijn. Maar met mn schuifmaat kom ik niet veder dan 20mm. Ik blij dat eindelijk eens zon ding kan gebruiken, staat het resultaat me niet aan :D.
 #21772  door Theo
 
Dat lijkt me stug, de minimale dikte is 23mm
 #21775  door easy rider
 
Mijn TDS heeft 25MM voor. Misschien dat men er eens wat zwaardere stabi stangen heeft onder gezet. Ik heb wel een M tech onderstel, op de veren zit een groene streep.

Voor de liefhebbers, ik heb nog een voor stabi stang liggen 25mm.
 #21777  door Theo
 
easy rider schreef: Voor de liefhebbers, ik heb nog een voor stabi stang liggen 25mm.
Ophalen Gerrit
 #21847  door Blackthunder
 
Even bijna 500 km rijden voor een stabilisatorstang is mij iets teveel van het goede, hehe. Maar misschien valt er tzt eens wat te regelen.
Heb je eventueel wel een foto voor mij? Dan weet ik zeker dat het de stang is die ik denk dat het is.
 #21848  door epmans
 
Theo schreef:Dat lijkt me stug, de minimale dikte is 23mm
heb nog eens mn schuifmaat erbij gepakt, mn brilletje opgezet en ja hoor het is 25mm. voor iedere milimeter een euro dus 25 euro. :D
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #27692  door Blackthunder
 
Het is even een tijdje geleden dat ik hier geweest ben, maar de E34 is na een zomerslaap weer ontwaakt en heb ik haar laten keuren. Hier kwamen een aantal reparatiepunten uit voort:
- 2 subframerubbers achter
- Reactiestang rechtsvoor
- CO te hoog. (en onverbrand te hoog? Weet het niet zeker).

Vervangen:
- Gasveren motorkap
- Gasveren kofferbak
- Luchtfilter
- Interieurfilter
- Reactiestang
- 2 subframerubbers achter

De eerste twee zijn redelijk te herstellen met nieuw materieel, maar CO te hoog is lastig te bepalen, het kan vele oorzaken hebben. Gelukkig was stationair tijdens de herkeuring goed, maar écht goed is het niet.
Bij het uitlezen kwam het volgende te voren, mocht ik het mij goed herinneren; verwarmingselement lambasonde werkt niet.

Nu is het makkelijk die de schuld te geven, maar deze sondes zijn variërend van 20 tot 100 euro en aangezien de auto nu goedgekeurd is wil ik er niet al te veel moeite in stoppen aangezien ik ook aan het verbouwen ben.

Ik heb destijds het stukje wat de benzinedampen van de tank opvangt en ergens bij de inlaat naar binnen gebracht wordt (en tussendoor nog door een verrot filter ging) weg gehaald. Hier gaf hij ook een melding op dat de sensor niks deed. Lijkt mij stug dat hij hierdoor niet door zijn CO meting komt.

Wat adviseren jullie om te checken/te vervangen? Bougies, bobines, bobinekabels checken? Of toch maar voor de zekerheid een goede lambasonde zoeken en tzt vervangen? Iedere input is welkom, dat kan ik er altijd eens naar kijken!

Plaatje bij het praatje:
Afbeelding
 #27715  door Blackthunder
 
Ik heb maar besloten een lambdasensor te bestellen tezamen met een complete kleppendekselpakking.
Vanochtend de compressie getest, 11,2 bar was de laagste (cilinder 6) en de rest was allemaal rond de 12 bar.
Alleen kwam ik veel olie tegen bij het demonteren van de bobines en bougies. Hoop dat dit met een nieuwe kleppendekselpakking is opgelost :)
 #28459  door Blackthunder
 
Het is een tijdje terug dat ik hier geweest ben, maar ik kom mij waarschijnlijk afmelden. Afgelopen zaterdag een kleine kettingbotsing gehad met totaal 3 auto's, ik de middelste. Achterkant flink in elkaar, voorkant een deukje in de stootlijst/kentekenplaat, niks ernstigs zo op het eerste gezicht.
De experts moeten er nog naar kijken, maar de auto wordt waarschijnlijk total loss verklaart.
Ik ga er donderdag/vrijdag nog even heen, wat fotootjes maken, wellicht dat er nog liefhebbers zijn voor onderdelen? Ik weet niet hoe het gaat lopen straks, maar misschien valt er wat te regelen.
Schade 1.jpg
Schade 2.jpg
Wat ik er in de afgelopen jaren aan heb gedaan:
Onderhoud E34.PNG

De auto werd voornamelijk gebruikt als kluspaard, dus erg netjes is het interieur niet. Maar het de stoelen/banken zijn op zich nog in prima staat en de stoelverwarming links en rechts werken ook nog. De radio functioneert ook nog prima en het motortje heeft ook geen schade opgelopen zo op het eerste gezicht, originele km-stand onbekend. De banden/velgen (Michelin all season CrossClimate Plus XL 195/65/15 in begin 2019) zijn ook nog in prima staat. Maar als er ergens vraag naar is, kan ik er nog even naar kijken. Laat het maar weten, mailtje naar gerrit.bmw(at)hotmail.com of anders een appje naar nul zes 18 88 07 38.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9