E34Forum.nl

Stel je even voor aan de andere E34 liefhebbers op dit forum.
 #21739  door Blackthunder
 
Tja, dan blijf je bezig met een auto van 20+ jaar. Maar of het de moeite (en geld) waard is om een 520i volledig te vernieuwen? Ik denk het niet. Dan moet je gaan voor een originele nederlander met sluitende historie en wat sterker gemotoriseerd.

Het blijft een dagelijkse auto en hij voldoet zo prima :). Soms zou ik hem wel wat lager en stugger willen hebben voor de sportieve bochten, maar met een boot rijden heeft ook wel wat.
 #21740  door I///M-fan
 
Een originele Nederlander?
Dat heeft toch geen enkele meerwaarde?
Misschien dat je kenteken van "destijds" is maar voor de rest?

Vooral de Duitsers onderhouden hun auto's véél beter, hebben strengere keuringen en zitten véél rijker in de opties.
Vertrouw niet blind op de tellerrapporten bij ons, daar is nog altijd heel makkelijk mee te schoemelen.

Wat betreft de uitgaven aan een oude auto waar je eigenlijk gek op bent, dan kan vlug uit de klauwen lopen. Maar als je er veel plezier van terug krijgt?
 #21743  door epmans
 
Of het meerwaarde heeft, meen ik van wel! De kwaliteit neemt niet toe maar de courantheid wel. Er zijn genoeg mensen die geen e34 willen als er 3 letters in het midden staan of zoals de huidige kentekenreeks is.
Dat in bv Dld strengere keuringseisen zijn, wil nog niet zeggen dat een auto beter wordt onderhouden. Dat is echt niet altijd zo.
En wat betreft de juistheid van de kmstanden betreft kan ik vooral zeggen dat geïmporteerde autos ook dikwijls worden beïnvloed. Vooral als een auto toch geen boekjes heeft en al een paar jaar hier rijdt, zou ik in ieder geval de nap opvragen zodatcje kunt zien wat er sinds de invoer is gereden. Ook hiervan kan ik diverse praktijkgevallen noemen.
Zoals nog met een 750i E38 die van een bekende (een garagehouder) van mij is geweest. De auto was al op NL kenteken toen hij m kocht, hij heeft de auto weer heel netjes en motorisch in perfecte conditie gebracht. Ik heb nog eens met zijn auto mogen rijden om voor hem wat weg te brengen en kon zien dat de auto toen al 320dkm had,. Hij heeft de auto verkocht, maar na ruim een jaar zag ik een advertentie dat de auto opnieuw werd aangeboden met een kmstand van minder dan 200dkm. Het was aan de auto niet te zien, maar op de nap kan je de missende 140dkm in NL wel tegen komen.

Maar goed we zitten in het topic van Gerrit, het moet wel over zijn auto gaan.
 #21750  door Theo
 
Blackthunder schreef:Soms zou ik hem wel wat lager en stugger willen hebben voor de sportieve bochten,
Je zou op jacht kunnen gaan naar dikkere stabilisatorstangen, dan hou je je comfort nog enigszins maar helt de auto een stuk minder over in de bochten.

Je schroeft ze er redelijk eenvoudig onder (zeker voorkant is appeltje eitje) en ze kosten gebruikt niet de hele wereld.
 #21755  door Blackthunder
 
Tja geloof het of niet, maar de voorkeur gaat vaak naar origineel Nederlands, ook al is de complete historie uit het buitenland meegekomen.
Is net zoals met een 1'tje op het kentekenplaat, meeste mensen hebben daar een negatief gevoel bij en zijn snel geneigd de auto te skippen.

Jullie mogen het best over andere dingen hebben hoor in mijn topic, geen problemen mee. Vaak wel interessant hoor :).

En Theo bedankt voor de tip! Ik zal het eens in de gaten houden! Komen deze stabilisatorstangen dan onder een wat zwaardere gemotoriseerde variant of ander bouwjaar?
 #21756  door epmans
 
Heb die stabis ook wel hoor, maar waar.... die zitten onder de 525 en hoger.
 #21760  door ivo
 
De meeste tourings hebben standaard ook al dikkere stabi's dan een sedan. Vergemakkelijkt vaak de zoektocht.
 #21763  door Theo
 
Precies, ik heb mijn voorste van een 525i touring, die is 25mm dik, net als een M5.

Achter heb ik een M5 ding volgens mij, ook een dikkerd. Moet je even tegenaan lopen.

Maar je levert wel iets comfort in, met name op hobbelige binnendoorweggetjes. Als de zijkant van de weg een beetje verzakt is krijg je wat hardere 'links-rechts-klappen' door die stangen.

Maar in de bochten werkt het echt super, je helt veel minder over en dat stuurt gewoon veel scherper.
 #21767  door Blackthunder
 
Dank allen voor de tips hier over. Epmans, als je je set weer eens tegen komt, geef je maar een gil!
Zo te zien is het wel een 'upgrade' met die stangen, dus we zullen het eens moeten ervaren.
 #21769  door easy rider
 
TDS heeft voor ook 25mm en achter ook dikker dan normaal op de E34.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9