E34Forum.nl

Stel je even voor aan de andere E34 liefhebbers op dit forum.
 #15795  door Blackthunder
 
Hallo mensen,

Ik ben Gerrit en ben net zoals jullie allemaal een BMW liefhebber. Ik kom uit het noorden van Friesland en heb als winterauto een E34 520i uit '95 op de kop kunnen tikken voor een zacht prijsje. Deze auto wil ik voor de winter rijklaar hebben, zodat mijn E39 M5 kan stallen. Jullie zullen het natuurlijk zonde vinden dat ik een E34 het zout in jaag, maar ik ben bezig om de auto te behandelen zodat deze iets meer weerstand heeft tegen dit rare witte spul.
Wij hebben in de schuur van mijn ouders een hefbrug staan met veel gereedschap, waardoor wij thuis lekker ongestoord kunnen sleutelen.

Ik vind het interessant om andere verhalen over BMW's te lezen en ben daarom ook een lid op het BimmerPortal forum. Echter zitten daar nauwelijks E34-leden en kwam dit forum tegen toen ik wat informatie op zat te zoeken.
Dan eerst maar wat plaatjes bij de praatjes. Dat hoort erbij natuurlijk :-).

Aangezien de APK de volgende dag zou verlopen, meteen tijdens de overname laten schorsen. Helaas dan ook nog nauwelijks mee gereden
Afbeelding

Enkele afkeurpunten:
- Alle remleidingen (eigen onderzoek wees uit dat deze goed zijn, de actieve koolstoffilterleiding is wel geroest)
- Stuurhuis heeft teveel speling
- Schokbreker voor lekt olie (inmiddels vervangen, beide aan de voorkant)
- Aantal vacuumslangen zijn lek (de luchtinlaatslang zat een dikke scheur in, is inmiddels vervangen, de rest lijkt nog goed)
- Bussen versleten in het subframe (Nieuwe Meyle HD reactiestangen geplaatst)

Punten die ik zelf nog goed wil hebben:
- Rechter koplamp vervangen, door water is de schaal van de lamp gaan roesten (inmiddels vervangen)
- Andere tellerbak. (geeft teveel toeren aan, schijnt eens vervangen te zijn voor een 4-cyl exemplaar)
- In het voorruit passagierszijde zit een scheur. Deze wil ik dan ook graag vervangen, maar moet nog even kijken naar de mogelijkheden.
- Volgens mij is de temperatuursensor buiten stuk/slecht contact. Hier ook even naar kijken.
- Alle vloeistoffen checken/vervangen.

Thuis naast zijn broertje
Afbeelding

Binnen, wat neemt zo'n 5 serie een ruimte in beslag
Afbeelding

Mooie halflederen interieur
Afbeelding

Achterbank
Afbeelding

De 6 in lijn
Afbeelding

Helaas is de buitenkant niet zeer netjes. Twee deuken bij de achterklep en rondom wel wat krasjes. Eerst maar eens rijdend de weg op, dan eens zien naar het exterieur.

De opties:
S240A Leather steering wheel
S243A Airbag for front passenger
S273A BMW light-alloy wheel star spokes 43
S314A Door mirror drivers lock, heated
S339A Shadow-Line
S401A Lift-up-and-slide-back sunroof, electric
S410A Window lifts, electric, front
S423A Floor mats, velours
S428A Warning triangle and first aid kit
S464A Ski bag
S472A Armrest, front, driverpassenger
S494A Seat heating driverpassenger
S498A Headrests, rear, mechanically adjustable
S510A Headlight aim control
S520A Fog lights
S556A Outdoor temperature indicator
S564A Interior light package
S669A Radio BMW Business RDS
S720A Edition ZD
S773A Fine wood trim
L801A National version GermanyAustria
S900A Electronic immobilizer
Laatst gewijzigd door Blackthunder op 24 jan 2017, 17:45, 1 keer totaal gewijzigd.
 #15796  door ivo
 
Welkom hier!
Leuke wagen zeg zo'n late 520, is het Fjordgrau? Dat Millpoint interieur maakt 'm wel af
 #15797  door Blackthunder
 
Bedankt! Ja, het is inderdaad Fjordgrau metallic. Interieur ziet er nog best goed uit. Vorige eigenaar zei dat je het interieur los al voor meer kan verkopen dan wat ik voor de auto heb betaald ;).
Ik ben benieuwd wat voor punten er nog naar voren komen zodra hij weer rijdt. Of alle instrumenten nog naar behoren werken e.d.
 #15798  door Ruck
 
Welkom op het forum!
Nette wagen hoor! Idd dat interieurtje.. 8-)

Succes met de plannen.
Mooie m5 ook! :D
 #15834  door Speedy
 
Welkom!

Mooie kleur combo met interieur :)
 #15853  door Blackthunder
 
Bedankt heren!

Die loods 'op it hiem' is de schuur die aan het huis vast zit, een woonboerderijtje. Met een beetje knutselen zouden er meerdere auto's in passen, maar dan moet er eerst een muur uit en wat rotzooi naar het grofvuil. Helaas zijn ouders paardengek en moeten er ook een marathonwagen en een menkar in staan. Maar mogen zeker niet klagen over de beschikbare ruimte wat betreft klussen. Alleen moet we de belichting onder de brug beter krijgen. Er is toch vaak een zaklamp o.i.d. nodig om het een en ander beter te kunnen zien.

Oh, en paps maakt er altijd een gigantische rotzooi van. We hebben van elk sleuteltje en dopje wel een paar, maar soms zoek je je een ongeluk. Een goed gevulde gereedschapskar staat dan ook nog op de planning.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9