E34Forum.nl

Stel je even voor aan de andere E34 liefhebbers op dit forum.
 #25818  door 540dennis
 
Coach schreef: 23 jun 2019, 11:36 Zo, da's een mooie! Met style 8 velgen op die transporter? Erg gaaf. Welkom op het forum.
Ja dat was toen ik hem net gekocht had... Onderweg van nederland naar België. Toen nog volledig origineel.
 #25819  door 540dennis
 
Ruck schreef: 23 jun 2019, 15:35 Welkom op het forum!
mooie wagen met dikke wielen erop 8-) welke maat banden trek je erop, al enig idee?
op de 11j zal er waarschijnlijk 255/40r18 of 245/45r18
op de 9j waarschijnlijk 215/40r18

Ben nu bezig met de onderkant en ophanging op te frissen en alle onderdelen te vernieuwen. als de ophanging terug compleet gemonteerd is zal ik beter zien wat ik zal nodig hebben...
 #25820  door 540dennis
 
dannytouringE34 schreef: 24 jun 2019, 00:17 Welkom Dennis. Gave auto, mooie kleur en prachtige velgen. Groeten, Danny
dank je
 #25823  door Theo
 
Huh?

Mooie velg, maar zit hij nu echt op de naaf geschroefd zo?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #25824  door 540dennis
 
Theo schreef: 25 jun 2019, 17:23 Huh?

Mooie velg, maar zit hij nu echt op de naaf geschroefd zo?
Zo zit er een spacer van 15mm tussen. Heeft zo ongeveer 6à7mm speling met draagarm...
Wielkasten worden nog wat gerold en probeer waarschijnlijk nog om alles te doen passen met 10mm spacer.
Als de achterophanging eruit is voorzie ik nog om deze ook instelbaar te maken dus dat allemaal samen zal nog wel wat veranderen aan de stand van momenteel.
 #25825  door Theo
 
Oké...

Zoals gezegd zijn die velgen echt schitterend, maar zoals ik je verhaal nu lees, dus dat je spacers nodig hebt en moet uitrollen en de boel verstelbaar moet maken... dan zeg ik: 'dat past dus gewoon niet'. Maar ik heb wel meer wonderen zien gebeuren in autoland, wellicht ga je me verbazen en maak je er iets heel moois van.

Hopelijk worden de achterbanden niet al te 'getrokken' want daar ben ik geen liefhebber van, maar ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat.
 #25830  door 540dennis
 
Theo schreef: 26 jun 2019, 05:12 Oké...

Zoals gezegd zijn die velgen echt schitterend, maar zoals ik je verhaal nu lees, dus dat je spacers nodig hebt en moet uitrollen en de boel verstelbaar moet maken... dan zeg ik: 'dat past dus gewoon niet'. Maar ik heb wel meer wonderen zien gebeuren in autoland, wellicht ga je me verbazen en maak je er iets heel moois van.

Hopelijk worden de achterbanden niet al te 'getrokken' want daar ben ik geen liefhebber van, maar ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat.
Passen inderdaad niet zonder spacers. Ik kijk eerst eens hoe het er zo uit zal gaan zien en hoe het rijdt. Als ik mijn tunnels verander naar 0,5 inch smaller passen ze perfect... das het gemak van meerdelige velgen natuurlijk.
De achteras instelbaar maken is niet nodig om de velgen passend te krijgen maar om betere baanligging te hebben. Wielkasten wat rollen geeft wat meer ruimte maar is niet de bedoeling om extreem te gaan...
We zien wel, eerst zo eens zien...
 #25852  door xatox
 
Heb mijn achteras ook instelbaar gemaakt door slots er op te lassen en exenterische bouten te gebruiken.
Tip: neem hier je tijd voor om het deftig te lassen.
Als je zo laag gaat neem je ook best strut spacers vanvoor om je wielgeometrie terug binnen fabriekswaarden te krijgen. Anders ga je veel last hebben van bumpsteer.