E34Forum.nl

Stel je even voor aan de andere E34 liefhebbers op dit forum.
 #1610  door Wazonga
 
Goedenavond allen,

Ik ben er ook weer. Rij nu al weer ruim vier jaar naar volle tevredenheid rond in een 525td Touring in de fraaie kleur 'Petrol Mica Metallic'. 360 k and counting. Was altijd enthousiast gebruiker van E34.nl, hoop dat dit dat een mooie vervanging wordt.

Sinds ik de auto heb hou ik bij hoe vaak buitenstaanders, ongevraagd, een positieve opmerking maken over de E34. Familieleden en forumgenoten tellen niet mee. De teller staat op vier, dus één per jaar. 'Dat waren nog eens BMW's, hè!', 'Hee, dat brengt kleur in de parkeergarage', en 'Verrek! Heb jij een E34?'. Langzamerhand moet dat meer worden als hij klassiek wordt. In sommige klassierblaadjes kom je hem al tegen, al is dat meestal een 540 en een sedan.

Mijn voorliefde gaat uit naar het 'weesje' in de familie, waar de meesten met een grote boog omheen lopen: de M51. De mijne is inmiddels voorzien van een verse distributie, en het geluid dat het maakt (vooral op een koude winterochtend) is nog altijd ongeevenaard. Ook moest het een station zijn, veel mooier om te zien en veel praktischer.

Mooie uitrusting die ik heb is onder andere een setje Styling 5's, met 205/65 x 15, beter passend en netter op een E34 kan naar mijn mening niet. Om het hele jaar een beetje goed voor de dag te komen heb ik er gelijk maar 8 bij elkaar gespaard: mijn winterwielen zijn precies hetzelfde. Op een meeting lijkt de mijne soms wel de SUV tussen alle anderen die wèl verlaagd zijn. :D Verder heb ik een werkende niveauregeling (heel cool, vooral op vakantie met aanhanger), en een prachtig stoffen interieur met kinderzitjes in de achterbank. (Daar heb ik ook twee bijpassende dochters bij.) Die dochters, die komen er wel. Ze weten inmiddels dat de BMW ZES cylinders telt :)

Mooi onderhoud aan mijn auto is geweest: een nieuwe voorruit, ruitenwissermechaniek, distributie, achterasrubbers, uitlaat, spoortstang, achterschokbrekers en remmen, en ik heb hem gelijk toen ik hem kocht helemaal van binnen behandeld met Mike Sanders Fett, om het roesten geen kans te geven. Overigens was hij al eens eerder aan een holleruimtebehandeling blootgesteld, en hij heeft geen open dak, dus hij is zo goed als roestvrij.

Mooi gehobby aan de auto: Een werkend en niet gebobbeld derde remlicht gemaakt met een origineel lensje, wat LEDs en een 'normale' achterspoiler, een subwoofer gemaakt en verstopt in het kastje waar vroeger de CD wisselaar zat, en de hemel helemaal opnieuw bekleed met grijze stof.

Ik heb een INPA/Ediabas setje incl laptop, dus diagnose stellen gaat probleemloos, ook voor de motor, want ik heb een late diesel van begin 1996 (die met de pomp van de E39.)

Later!
 #1612  door easy rider
 
Welkom Arnoud,

Veel plezier op het forum.

Heb je DIS nog aan de gang gekregen?
 #1642  door Wazonga
 
Hoi Erik,

Nee nooit meer verde gegaan met DIS: als de noodzaak er niet is dan is de neiging er ook niet zo er veel tijd in te stoppen.

Maar ik ben wel wat heel erg moois aan het bouwen voor in het dashboard... Fotos komen nog wel als het klaar is maar dat duurt nog wel even!
 #1645  door easy rider
 
Ik ben benieuwd.
 #1654  door Bmtastic
 
Hoi hoi ,.... welkom ;)
Op E34.nl heb ik je nog niet gezien .
Zal wel aan mij liggen daar ik de laatste jaren niet vaak
meer online was :)

Ben ook benieuwd hoe creatief je bent :P

Steve
 #1655  door ivo
 
Welkom hier op het forum!
 #1660  door epmans
 
Wazonga schreef:Maar ik ben wel wat heel erg moois aan het bouwen voor in het dashboard... Fotos komen nog wel als het klaar is maar dat duurt nog wel even!
Is dat nou nog niet klaar, zozo dat moet mooi worden :mrgreen:

ps ik zal niks verklappen. ;)
 #1663  door Jgpeggeman
 
Welkom hier!

Ik ben benieuwd wat je aan het bouwen bent voor je dashboard!
 #1690  door Wazonga
 
Ja ja....

Maar... Ik ben net op vakantie geweest, heb een voltijds baan, twee kleine kinderen, nog een hobbyauto, en bovendien ben ik lui en soms een beetje een perfectionist....

:)
 #1694  door easy rider
 
Wazonga schreef:...bovendien ben ik lui en soms een beetje een perfectionist...
Zeer herkenbaar ja. :mrgreen: