E34Forum.nl

Stel je even voor aan de andere E34 liefhebbers op dit forum.
 #26192  door Rudi_540
 
Drie weken geleden heb ik een 540i Touring in Duitsland gekocht. Het plan is om deze weer helemaal netjes te maken.
Het eerste en belangrijkste was de oorzaak van de enorme hoeveelheid rook te vinden. Ik heb de auto gekocht op de gok dat er niet veel aan de hand zou zijn en dat het door defecte carter ventilatie komt. En gelukkig bleek dat het ook te zijn!
De CCV/PCV of hoe je het ook wilt noemen vervangen en alle olie/rook problemen zijn verdwenen.
Vorig weekend heb ik de scheve stoel recht gezet en de bumper gedemonteerd.
Gisteren heb ik de bumper + versteviging en de complete achterklep opgehaald in Duitsland. Die wil ik, als het weer het toe laat, volgend weekend omwisselen met degene die er nu op zit. Helaas heb ik alleen op de oprit ruimte om eraan te sleutelen dus als het regent wordt er niet veel gedaan.

Zoals je op de foto's kunt zien heb ik nog genoeg te doen maar dat gaat allemaal goed komen!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
 #26193  door Lohran
 
Welkom! Lijkt wel op mijn 540 :D
Hij mist wel de airducts, is het een ombouw of is de bumper gewoon een keer vervangen?
 #26194  door Rudi_540
 
Thanks!
Ik heb eerlijk gezegd geen idee. Maar als ik het goed begrijp horen er dus nog extra lucht gaten in de bumper te zitten? Ter behoeve van het koelen van de remmen neem ik aan?
Ik ben nog vrij nieuw in het E34 wereldje en ken nog niet alle verschillen tussen de modellen en opties.
 #26195  door danny-ex-touringE34
 
Hallo Rudi. Welkom op het forum, veel leesplezier.
De antenne viel me op. Zou je het merk kunnen achterhalen; misschien een detailfotootje van de aansluiting op het plaatwerk? Heb problemen met mijn ontvangst en zoek een buitenantenne, iets zoals op jouw auto. Bedankt alvast voor je moeite. Groeten, Danny
 #26197  door Lohran
 
Rudi_540 schreef: 29 sep 2019, 15:52 Thanks!
Ik heb eerlijk gezegd geen idee. Maar als ik het goed begrijp horen er dus nog extra lucht gaten in de bumper te zitten? Ter behoeve van het koelen van de remmen neem ik aan?
Ik ben nog vrij nieuw in het E34 wereldje en ken nog niet alle verschillen tussen de modellen en opties.
Klopt, er zitten gaten voor de remmen. Een setje vinden is vrij lastig, maar tegenwoordig kun je ze uit de Oekraïne namaak bestellen voor paar tientjes (geen idee hoe de kwaliteit is), mocht je ze echt missen.

Afbeelding
 #26198  door Rudi_540
 
Lohran schreef: 29 sep 2019, 18:59
Rudi_540 schreef: 29 sep 2019, 15:52 Thanks!
Ik heb eerlijk gezegd geen idee. Maar als ik het goed begrijp horen er dus nog extra lucht gaten in de bumper te zitten? Ter behoeve van het koelen van de remmen neem ik aan?
Ik ben nog vrij nieuw in het E34 wereldje en ken nog niet alle verschillen tussen de modellen en opties.
Klopt, er zitten gaten voor de remmen. Een setje vinden is vrij lastig, maar tegenwoordig kun je ze uit de Oekraïne namaak bestellen voor paar tientjes (geen idee hoe de kwaliteit is), mocht je ze echt missen.

Afbeelding
Ah nu zie ik ze inderdaad zitten!
Heeft voor nu geen prioriteit maar dat wil ik uiteindelijk wel hebben. Denk dat ik t.z.t dat namaak setje bestel en mocht dat niks zijn dan kan ik dat altijd als mal gebruiken om zelf een goed setje te maken van fibreglass.
Ik zal trouwens meteen even een topic aanmaken in projecten.
 #26219  door Ruck
 
Heey daar is die dan!
Ik zag hem gister aan de weg staan.
Veel lees & leer plezier 8-)