E34Forum.nl

Stel je even voor aan de andere E34 liefhebbers op dit forum.
 #27372  door e34-535i
 
Dag allemaal,

Even mijzelf voorstellen: mijn naam is Mark, heb nog geen E34, maar die gaat er binnenkort komen: een witte 535i uit 1989. Ik heb de laatste jaren altijd moderne auto’s gereden (auto van de zaak), de huidige is een BMW 330e (plugin hybride), maar mijn liefde voor de E34 is altijd gebleven. Toen ik mijn rijbewijs had, kocht ik een tweedehandse E28 (518i), wat was die mooi. Helaas na een half jaartje total loss gereden. Toen de E34 uitkwam in 1988, was ik verkocht. Wat een mooie auto! Toen was deze nog onbereikbaar voor mij. Nu met het thuiswerken ik nog weinig rijd en ik een nieuwe auto moet uitzoeken, denk ik: waarom ga ik geen E34 rijden in plaats van weer een nieuwe auto waar ik weinig mee ga rijden? Mijn jongensdroom vervullen.
Ik ben toen op internet gaan zoeken naar E34’s en kwam deze tegen in Duitsland (bij een officiële BMW dealer): een witte 535i uit 1989 die zeer mooi en origineel is met slechts 160K op de teller. Deze versie van vóór de facelift (met andere spiegels en bredere nieren) vind ik persoonlijk het mooist. Vol opties: lederen bekleding, automaat, kantelschuifdak, airconditioning, electrisch bediende ramen en stoelen (met geheugen). Ook nog met de 15 inch BBS spaakvelgen die ik erg mooi vind staan bij de E34.
Vorige week naar Duitsland gereden om de auto te bekijken en een proefrit mee te maken. De BMW dealer vertelde dat zij deze BMW zo origineel vinden dat zij deze hebben geïmporteerd uit Spanje. Ik heb meteen de deal gesloten en ben nu bezig deze te importeren. Als het goed is staat deze E34 over een paar weken met Nederlandse kenteken bij mij voor de deur.

Wordt vervolgd.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door e34-535i op 10 jul 2020, 14:02, 8 keer totaal gewijzigd.
 #27379  door P.K.
 
Welkom!

Mooie E34 met leuke opties.
Ben benieuwd hoe hij er uit ziet in 't zonnetje.
 #27384  door Theo
 
Dat is een lekkere zeg, goeie wielen, memory leer en airco, niks meer aan doen.
 #27385  door e34-535i
 
Theo schreef: 12 jul 2020, 07:54 Dat is een lekkere zeg, goeie wielen, memory leer en airco, niks meer aan doen.
Ik ben geen ‘sleutelaar’, dus ben inderdaad niet van plan veel aan te doen. Alleen een Bluetooth adapter inbouwen in de old school Blaupunkt :D
 #27387  door e34-535i
 
Mail van de dealer gehad dat de E34 helemaal klaar is: rondom nieuwe remschijven en -klauwen, nieuwe uitlaat, airco nagekeken. Het importeren kan nu echt starten!
Naast nieuwe BMW's valt het goed op hoe mooi 'slank' de E34 is en daardoor extra lang lijkt. Maar is eigenlijk maar 10cm langer dan de F30.

Afbeelding
Afbeelding