E34Forum.nl

Stel je even voor aan de andere E34 liefhebbers op dit forum.
 #27484  door danny-ex-touringE34
 
Hallo Niels. Welkom hier.
Een V8, dat lijkt me heerlijk en dan in de E34. En dan deze km-stand. Leuke foto's erbij. Zag de standverwarming zitten; een fijn accessoire waarvan ik het genot ken. Is deze af fabriek geleverd? Groeten, Danny
 #27490  door johan525
 
Hi Niels, Das een hele nette e34. Die had ik ook niet laten staan! Zelf vind ik petrol mico ook een van de beste kleuren voor een e34.
 #27494  door danny-ex-touringE34
 
Niels E34 530I V8 schreef: 06 aug 2020, 09:12 Hallo Danny, bedankt voor je bericht!
Heb jij zelf ook een standkachel? We hebben de kachel wel getest, hij doet het, maar ik gebruik hem niet omdat ik alleen met mooi weer rijd.
Wat voor E34 heb jij? groeten Niels
Helaas is onze 92-er 525 Touring recent overleden nadat we die 14 jaar hebben gereden. Hebben vanaf 1975 een 'nachrüstung' standverwarmer in onze auto's gehad. Toendertijd nog wel eens winters meegemaakt, tegenwoordig vraag je je af of winterbanden hier nog zin hebben.
Voordeel van het gebruik in het voor- en najaar is dat het vocht sneller verdwenen is als je de unit hebt geprogrammeerd zodat die , bv een 20 -30min voor je bij je auto komt, aanslaat. Stap je in een heerlijk warme auto.
Moet de huidige verwarmer nog in de opvolger(E39 sedan) bouwen, mooi klusje voor a.s. okt. of nov. .
Om de werking te 'onderhouden' , wordt aangeraden hem 1 keer per 2-3 weken 15 min te laten werken. In de zomer wel een probleem dat de watertemp te hoog is en dan slaat hij niet aan. Dit kan niet te vaak voorkomen, want dan gaat het storingsgeheugen hem blokkeren en moet hij door de dealer gereset worden.
Ook van belang is dat je een goede accu hebt. Ik had er speciaal een accu voltmetertje voor ingebouwd om de accuspanning te kunnen zien, want beneden de 12v(11.8 bv) slaat hij niet aan, de gloeibougie(ingebouwd) trekt nogal stroom. Hadden ook een zwaardere accu, 85-90 amp, in de auto.
Dit is onze ervaring met zo'n standverwarmer. Groeten, Danny