E34Forum.nl

 #10428  door Dwitt
 
Kan iemand mij uitleggen hoe ik mijn koplampen kan demonteren......zonder iets te slopen !?
Graag stap voor stap ;-)
 #10430  door Speedy
 
Vroeger stond er op e34.de een uitleg. Echter kan ik hem zo snel niet vinden.

Ik weet niet hoe je morgen zit maar ik ben zelf in Delft bezig. je bent vrij om langs te komen.
 #10432  door Dwitt
 
Speedy schreef:Vroeger stond er op e34.de een uitleg. Echter kan ik hem zo snel niet vinden.

Ik weet niet hoe je morgen zit maar ik ben zelf in Delft bezig. je bent vrij om langs te komen.
Ohhh ! Had ik graag gedaan (langskomen) echter een familiedag, dus een no-Go voor morgen dan.
Maandag goed ;-)
 #10433  door Dwitt
 
Ik zatook al even in Duitsland de sites af te struinen...... daar kwam ik een korte beschrijving tegen die begon met bumper demonteren.
 #10436  door Speedy
 
Maandag kan maar dan in de avond.
 #10438  door Frank87
 
- Verwijder stekkers van je mistlampen en temperatuursensor (achter voorbumper)

- Verwijder de plastic stootlijsten links en rechts van je bumper. Gebruik een platte schroevendraaier en wip ze voorzichtig vanaf de wielkant naar voren tot je ze met de hand van de bumper af kunt nemen

- Verwijder de grote zeskant bouten waarmee de bumper aan de koets zit

- Trek de bumper van de koets af

Verwijder de nieren:
- Een plastic schroefje in het midden bovenop de nier (motorkap moet open)
- Wat klemmende delen die je kunt bereiken door de nieren heen
- Twee klemmen links en rechts onder de koplampen. Hiervoor moet je een lange platte schroevendraaier in een rond gat steken dat op de hoeken van de auto zit. Je voelt dat je wat plastic in kunt duwen. Beweeg voorzichtig met je hand een kant van de complete grill naar voren toe terwijl je drukt met de schroevendraaier

- Verwijder de kunststof koplampbeschermer (enkele schroefjes)

- Trek de connectors van je koplampen af

- Zoek twee of drie schroefjes tussen de koplamp en knipperlicht in. Schroef twee schefofjes bovenop weg. Beweeg nu voorzichtig met de koplamp om er achter te komen waar hij nog meer vast zit. Afschroeven en uitnemen.

Hier alles met fotos

http://jcrdevelopments.com/node/250?page=show