E34Forum.nl

 #1102  door easy rider
 
Wie een automaatbak omder de E34 heeft hangen kent het volgende probleem wel:

Je rijdt een kilometertje of 90, de cruise controle staat aan en de bak staat in 5 maar je wil eigenlijk dat hij in de lock-up gaat om zuiniger en rustiger te rijden.

Dit kan je doen door de cruise controle uit en gelijk weer aan te zetten. Dus hendel naar beneden en gelijk weer naar je toe trekken. Je zal zien dat de bak daarna gelijk door gaat naar de lock-up.
 #1295  door MV525i
 
Mmm 90 km/h. Dat rij ik, als goed oppassende burger, uitsluitend op de autosnelweg met caravan. En dan trekt ie in de 5 geen deuk in een pakje boter en moet ik noodgedwongen het spul handmatig in de 4 zetten.
Uiteraard rij ik nergens te hard :mrgreen:

Maar serieus: Getest maar nog niet gelukt. Voor mijn beeldvorming: CC naar boven of beneden is uit, naar voor is aan en versnellen, naar achter is vertragen en hendel richting stuurkolom indrukken is voorgaande snelheid weer opnieuw oppakken. Uit en weer aanzetten is m.i. naar boven of onder en daarna naar voor (van je af). Is de truc echt naar beneden en naar je toe?
 #1299  door easy rider
 
MV525i schreef:Mmm 90 km/h... met caravan. En dan trekt ie in de 5 geen deuk in een pakje boter en moet ik noodgedwongen het spul handmatig in de 4 zetten...


Ja met caravan gaat ie niet in lock-up. Wellicht wel als je iets van 130 gaat rijden maar dat mag niet met een caravan.
MV525i schreef:...Uit en weer aanzetten is m.i. naar boven of onder en daarna naar voor (van je af). Is de truc echt naar beneden en naar je toe?
Maakt niet uit zolang je hem maar uit en direct weer aan zet, ik doe de laatste.
 #1307  door Jgpeggeman
 
Toch krijg ik het ook niet werkend.... Misschien alleen met een tds?

Bij mij gaat ie sowieso wel in de lock met 90km/h alleen. Duurd dat eventjes...