E34Forum.nl

 #11225  door lovebeamer
 
Hallo,

Als ik een drempel iets te vlot neem dan hoor ik een bonkend geluid bij de achteras. een vervelende drempel al stapvoets geeft bij hget afrijden een "bonk"
vandaag even op de brug gehad en de spelingen van de draagarmeen zijn het niet, kan het de tank zijn oid? of de schokbrekers? schokbrekers zijn het volgens euromaster monteur niet. we vonden wel nog een gescheurde ophangbeugel van de middendemper van de uitlaat, deze verwijderd (ga een nieuwe bestellen) maar geluid is er nog steeds. iemand ervaring hiermee?

Richard
 #11226  door Speedy
 
Ik zeg achteras rubbers?
 #11240  door Alex Kroeze
 
Ik denk toplagers.Ik had het voor en het goed irritant te noemen.Je hoort een harde bonk terwijl je eigenlijk niet echt door een groot gat rijdt of zo maar als je het hoort dan lijkt het wel zo.

Alex
 #11274  door lovebeamer
 
Bedankt voor de antwoorden.
toplagers? lijkt me best wel aanemelijk dat daar het geluid weg zou kunnen komen, je hoort echt iets tegen de koets aan bonken.
zitten deze lagers niet bovenin de schokbreker ophangpunten?

Richard
 #11282  door lovebeamer
 
bedankt ik heb een mooi lijstje met OEM parts inmiddels, maar eerst via bmw dealer aanvragen en dan ook nog even op auto onderdelen websites een prijsvergelijk.
richard

topic mag dicht
 #11283  door easy rider
 
Kijk es even hier, wellicht dat dit bij jou ook het geval is.
 #11297  door Alex Kroeze
 
Dat kan je in ieder geval zien als je de zaak demonteert.Topic ook nog even niet dicht doen want wij willen ook graag weten wat het is en dan heeft de volgende met dit probleem ook de kans om er van te profiteren.

Alex
 #11323  door Philippe6
 
Effe achterbank demonteren dan kan je de topmounts inspecteren!
En zo rijden, dan hoor je het mogelijk ook beter.