E34Forum.nl

 #11704  door Lohran
 
bmw4love schreef:Heb een 540i op lpg maar geen g3 omdat auto's voor 94 geen g3 zouden kunnen krijgen op kenteken.
Systeem wat ik heb is omvl dream XXI, werkt heel goed.
Ingebouwd bij Vogels en koste zo'n 1400 euro.
Ik start op benzine en na max. 1km schakeld hij om naar gas.
Rij ongeveer 1 op 7,5 op lpg, meestal binnendoor.

Door een vaste viscokoppeling verbruik je zo 5 a 10% meer brandstof.
Hmm da's wel raar. Ik dacht dat het aan de motor zou liggen. Maar meerdere bedrijven hebben al gezegd dat mijne op G3 kan ('94). Zaterdag breng ik 'm weg, dus ben erg benieuwd! Overigens is G3 inbouw wel een heel stuk duurder blijkbaar.
 #11875  door Lohran
 
bmw4love schreef:Heb een 540i op lpg maar geen g3 omdat auto's voor 94 geen g3 zouden kunnen krijgen op kenteken.
Systeem wat ik heb is omvl dream XXI, werkt heel goed.
Ingebouwd bij Vogels en koste zo'n 1400 euro.
Ik start op benzine en na max. 1km schakeld hij om naar gas.
Rij ongeveer 1 op 7,5 op lpg, meestal binnendoor.

Door een vaste viscokoppeling verbruik je zo 5 a 10% meer brandstof.
Volgens hun moet jouwe ook gewoon op G3 kunnen hoor. Dus misschien even langs gaan?

Vandaag mijne gehaald en moet zeggen dat ik er echt niks van merk! Rijd gewoon erg goed. Paar keer kickdown en had een vrij hoge snelheid steeds. Heb nu zo een 1 op 5,6 gehaald. Niet denderend, maar had alle berekeningen met 1 op 5 gedaan dus de besparing is er sowieso (100km kost nu ongeveer 10 euro ipv 21 euro). Met wat rustiger rijden is er uiteraard nog meer te besparen. Moet helaas wel vaak tanken, want er zit maar 63 liter in (netto 51), maar anders zou de laadvloer omhoog komen en dat wilde ik niet. De vulnippel kon helaas toch niet achter de benzineklep, vanwege alle hydrauliek van het onderstel. Dus nu toch een dop in de bumper, gelukkig valt het wel wat minder op dan ik dacht, maar mooi is anders. Denk er wel aan om de computer zo in te laten stellen dat hij boven bijv. de 4000/5000tpm op benzine draait. Al kom ik daar ook weer niet heel vaak, maar misschien voor een gerust gevoel :mrgreen:
 #11952  door bmw4love
 
Ohw G3 kan nu dus wel, goed om te weten.
Mijn systeem zit er al vele jaren in en gebruik de auto maar 3 maanden per jaar.
Omstappen naar G3 lijkt me dan ook niet echt meer voordelig.
Betaal nu 150 euro per maand en 1 op 5,6 lijkt me echt veel hoor!
Verder zou het niet hoeven dat je op benzine rijdt (of mixed)boven de 4 a 5.000 rpm
 #11972  door Lohran
 
bmw4love schreef:Ohw G3 kan nu dus wel, goed om te weten.
Mijn systeem zit er al vele jaren in en gebruik de auto maar 3 maanden per jaar.
Omstappen naar G3 lijkt me dan ook niet echt meer voordelig.
Betaal nu 150 euro per maand en 1 op 5,6 lijkt me echt veel hoor!
Verder zou het niet hoeven dat je op benzine rijdt (of mixed)boven de 4 a 5.000 rpm
Voor die 3 maanden is het niet de moeite waard inderdaad.
1 op 5,6 was wel met een aantal kickdowns en minstens 130 op de snelwegen. Optrekken is ook funest voor het verbruik, dat zie je al aan de meter. Jij zei dat je vooral over binnenwegen rijdt, dus 80km/h? Dan lijkt het me inderdaad ook dat hij wat zuiniger loopt.
 #12045  door epmans
 
Vandaag weer lpg gevuld. Verbruik 1 liter op 6,2 km.
 #12059  door Lohran
 
epmans schreef:Vandaag weer lpg gevuld. Verbruik 1 liter op 6,2 km.
Daag je me nou uit..? ;)
Ik heb nu een stuk meer op de tank gehaald, veel snelweg en romd de 100 km/h gebleven. Ben benieuwd. Ik moet 'm ook eens gewoon leegrijden (hij schakelt automatisch over als er nog 20% in zit heb ik begrepen). Want laatst ging het laatste lampje (van de 4) af en toe uit en die van de reserve af en toe aan, dus ik tanken; ging er maar 32 liter in. Had dus nog minstens 19 liter op kunnen maken.

PS: Wacht nog steeds op antwoord van de inbouwer.. Zal 'm van de week weer even mailen.