E34Forum.nl

 #12063  door Lohran
 
Speedy schreef:dan even nar sleutel maker voor een standaard tweede sleutel.
Maar transponder maakt dan niet uit? Of zit dat er niet in zonder EWS?
 #12081  door Alex Kroeze
 
Was het niet zo dat je de tweede sleutel in het contact moest hebben en dan die met de zender voor de spiegel?Dat is toen op het oude forum meerdere keren besproken alleen de exacte procedure weet ik ook niet meer?

Mijn sleutel doet ook niks meer overigens.Zit er aan te denken om een nieuwe te bestellen bij BMW maar wat zou dat kosten?

Alex
 #12083  door Lohran
 
Zover ik weet niet (staat niet in het boekje), maar je auto moet wel geopend zijn met de sleutel (en dat is dus een beetje vreemd als 'ie niet werkt).
 #12084  door epmans
 
Nee je hebt geen 2e sleutel nodig.
 #12086  door Speedy
 
Lohran schreef:
Speedy schreef:dan even nar sleutel maker voor een standaard tweede sleutel.
Maar transponder maakt dan niet uit? Of zit dat er niet in zonder EWS?
Volgen mij ga Ivo aan dat je geen verdikking had in je slot. Dan zou het moeten werken.
EWS houdt volgens mij alleen het starten zelf tegen.
 #12128  door Alex Kroeze
 
EWS = Elektronische Wegfahr Sperre en die voorkomt inderdaad starten als de auto denkt dat ermee geknoeid wordt.Is die kapot dan krijg je hem met geen mogelijkheid aan de gang.Vaak voorkomend E39 probleem.Maar die zat er niet op toch?Hij start toch ook gewoon alleen de CV werkte niet op de sleutel.

Ik heb toen dacht ik 2 sleutels gebruikt maar dat is in mijn vage herinnering omdat je binnen zeer korte tijd voor de spiegel moest zitten met de sleutel die je in wilde leren.Ivo zal dit toch wel weten?Het zal met dezelfde sleutel ook wel lukken.

Alex
 #12133  door Speedy
 
Alex,

Volgens mij zit er een verschil bij het in leren tussen de klapsleutel. en de sleutel met de knoppen.
 #12134  door epmans
 
Lohran heeft deze sleutel:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #12136  door Lohran
 
Wacht nog op een reactie van de dealer of ze het Initialization Lock er af kunnen halen. Maar een reservesleutel zonder cv op afstand kost 54 euro bij de BMW, dus misschien beter om gewoon bij de sleutelmaker er 1tje te halen voor weinig. Zodat ik toch nog kan rijden mocht ik de sleutel kwijtraken. En dan kan ik 'm ook daarmee proberen in te leren.