Klopt! De prijzen op bmwfans en realoem worden niet bijgehouden.
verschillende onderdelen van E34 beschikbaar.
flash schreef:TPS is nummer 12 veronderstel ik? Natuurlijk niet leverbaar... http://www.leebmann24.de/bmw-ersatzteil ... =1918&vin=" onclick="window.open(this.href);return false;Bij Ekris wel € 133,87. Maar als je daar losse onderdelen besteld bij het magazijn, krijg je vaak korting (niet altijd!). Niet online bestellen dus, maar even bellen voor de prijs:
Het vreemde is wel, dat het op RealOEM (en op BMWFans) een ander onderdeelnummer is dat blijkbaar ook op bv een e30 M20 gebruikt werd. En daarvan ben ik vrij zeker dat dat enkel een schakelaar is en geen potentiometer? http://www.realoem.com/bmw/nl/part?id=H ... 3621273277" onclick="window.open(this.href);return false;
Als je die nummer van Leebmann (13631726591) opzoekt komt je zelfs niet bij e34 uit, maar bij bv e36 en e39 M52 blokken!
BMWfans is met de prijzen ook niet altijd mee vrees ik, bij leebmann is het al 1600 euro voor een LMM
Gert schreef:Als het een schakelaar is, is het inderdaad snel met de multimeter gecontroleerd en werkt ie, of werkt ie niet. Heb er gelukkig nog genoeg liggen van een M20 om eventueel te wisselen.flash schreef:TPS is nummer 12 veronderstel ik? Natuurlijk niet leverbaar... http://www.leebmann24.de/bmw-ersatzteil ... =1918&vin=" onclick="window.open(this.href);return false;Bij Ekris wel € 133,87. Maar als je daar losse onderdelen besteld bij het magazijn, krijg je vaak korting (niet altijd!). Niet online bestellen dus, maar even bellen voor de prijs:
Het vreemde is wel, dat het op RealOEM (en op BMWFans) een ander onderdeelnummer is dat blijkbaar ook op bv een e30 M20 gebruikt werd. En daarvan ben ik vrij zeker dat dat enkel een schakelaar is en geen potentiometer? http://www.realoem.com/bmw/nl/part?id=H ... 3621273277" onclick="window.open(this.href);return false;
Als je die nummer van Leebmann (13631726591) opzoekt komt je zelfs niet bij e34 uit, maar bij bv e36 en e39 M52 blokken!
BMWfans is met de prijzen ook niet altijd mee vrees ik, bij leebmann is het al 1600 euro voor een LMM
https://bmwshop.ekris.nl/47385-bmw-m5-3 ... id=13_0264" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik kan eigenlijk niet geloven dat het geen potentiometer is, maar je lijkt gelijk te hebben. Volgens het boek heeft deze schakelaar een "idle speed" en "full load" stand. Het zou een drie dradige stekker moeten zijn.
Als je het zeker wilt weten dan hang je er even een multimeter aan en dan weet je alles.
Alex Kroeze schreef:Ik heb geen idee met een M5 maar kan het niet de stappenmotor zijn die verontreinigd is?Heb ik ook al aan gedacht. Ik meen me te herinneren dat deze ook op weerstand kan doorgemeten worden om zo het motortje te controleren, of heb ik het mis? Heb er denk ik ook nog wel 1 liggen van een M20 om te wisselen.
Alex
Als je die nummer van Leebmann (13631726591) opzoekt komt je zelfs niet bij e34 uit, maar bij bv e36 en e39 M52 blokken!Dit was niet correct, je komt weldegelijk ook bij een e34 uit, maar M40, M43, M50, M60 en S38B38. Zal wel per ongeluk op een andere nummer gezocht hebben.
Gert schreef:Boeken staan gewoon hier:Bedankt voor de link. Jij weet toevallig ook niet wat de oliedrukwaarden horen te zijn, koud, warm en op verschillende toerentallen?
http://www.e34forum.nl/forum/viewtopic.php?f=43&t=11" onclick="window.open(this.href);return false;
Stationairklep kun je ook gewoon eens schoonmaken, heb ik ook ooit al eens gedaan. Met remmenreiniger en WD40. Maar persoonlijk geloof ik niet dat je het daar in moet zoeken.
Ik zou eens een andere M5 proberen te scoren en dan vergelijken. De één is nu eenmaal veel pietluttiger dan de ander.
flash schreef:Wat moet er trouwens gebeuren als je een goede LMM loskoppelt met draaiende motor? Gaat ie dan op een standaardmap draaien of valt ie uit? Of is dat iets dat ik beter niet doe?Volgens mij gaat ze op noodloop en blijft ze lopen. Maar dat weet ik niet zeker meer. Maar dat kun je gerust proberen, zolang je verder maar geen rare dingen doet.