E34Forum.nl

 #12337  door Coach
 
Via fb kan ik aan een andere tellerbak komen van een auto met 300.000 km op de teller. Mijn auto heeft ca 187.000 km gelopen, maar de tellerbak heeft pixel uitval. Kan ik op een of andere manier de km-stand van de auto op de nieuwe tellerbak zichtbaar maken of zit dat echt in de tellerbak zelf 'gebakken'?
 #12339  door easy rider
 
Bij de TDS (low cluster) zit de kilometerstand in de codeerstekker. Die kan je dan over zetten in een andere tellerbak.
 #12342  door Coach
 
Ik heb geen TDS. Betekent dat dus dat het niet kan?
 #12343  door Bart Jansema
 
Volgens mij kan dit bij elke versie zo overgezet worden behalve bij de analoge tellerbakken!
 #12345  door ivo
 
De km-stand is opgeslagen in de codeerstekker, geldt ook voor jouw 520's.
Overzetten zou moeten lukken.
 #12369  door Speedy
 
komt de tellerbak uit een groene e34? Ik had daar een reactie gepost. en wat Ivo zegt klopt :)
 #12413  door Coach
 
Pixel reparatie kan ook, alleen dat is duurder dan een andere tellerbak. Ik ga even kijken of ik die advertentie nog terug kan vinden. Het is al weer een tijdje geleden, dus grote kans dat ie al weg is.
 #12470  door Coach
 
Kan de advertentie op FB niet meer vinden. Damn.
 #14065  door AndreasE34Touring
 
Heb inderdaad ook wel eens iets gelezen over de codeerstekker overzetten, want hierin staat je kilometerstand en nog wat gegevens in opgeslagen. Dit zou probleemloos overgezet moeten kunnen worden. Ik heb echter ook gezien dat er km tellers zijn met een grijze achterkant en met een groene achterkant, wat hierin het verschil is en wat het voor betekent voor het overzetten van gegevens weet ik niet precies, maar misschien even in de gaten houden bij aankoop van een andere km teller.