E34Forum.nl

 #14064  door AndreasE34Touring
 
Heb toch maar even een nieuw topic gestart aangezien de bestaande topics toch niet hetzelfde probleem vertonen. Heb een probleem met de check control in de 525i en misschien iemand die er ervaring mee heeft.

Bij het inschakelen van contact komen er meldingen in het check controldisplay, deze kloppen over het algemeen wel, koplampen waren losgekoppeld dus melding Ablendlicht etc. Verder gaat hij dan automatisch door zijn meldingen heen, had er nog een paar namelijk.
Wat nu het rare is, is dat ik met het knopje op de km teller niet de meldingen tevoorschijn krijg over de check control, dus met de rechtse van de 2 zwarte knoppen op de km teller. Hoe vaak je ook drukt de meldingen springen niet over. Knopje schiet wel gewoon terug dus weet niet of deze intern blijft hangen, want vaak genoeg springt de km teller ook op de testfase, maar aan de andere kant koppel ik vaak ook de accu los wantja project auto.
Het probleem viel me op nadat ik de knipperlichthendel wilde upgraden naar eentje met BC functie, en ook de volledige OBC in het middenconsole. De check control reageert dan ook NIET op de BC knop op de hendel, de OBC daarentegen springt wel op een soort P programma als je de BC knop lang ingedrukt houdt, dus vermoed dat die 2 in ieder geval wel met elkaar communiceren, maar niet met de km teller.

Nu weet/hoop ik niet dat het iets te maken heeft met het feit dat de auto omgebouwd is van m20b25 naar m50b25(door de vorige eigenaar) en de km teller overgezet is, of was de optie ook aanwezig op m20 modellen?

Iemand dus een idee wat dit zou kunnen zijn, zat zelf te denken of een andere km teller, of de CCM module, LKM lijkt me niet van toepassing, verlichting werkt verder in orde.

Mvg
 #14089  door Speedy
 
Staat er wel een + teken rechts in de check control balk?
 #14094  door Theo
 
Luister en huiver...

Ik heb een tijdje geleden mijn tellerbak (525i met checkcontrol 1990) vervangen omdat mijn tellers af en toe op hol sloegen, de checkcontrol werkte echter vlekkeloos.

Wellicht vind je het leuk om eens te kijken wat mijn tellerbak doet in jouw auto? Mocht het allemaal ineens werken, dan kun je misschien met wat knutselen van twee bakken één goeie maken.

Is dat wat?
 #14116  door epmans
 
Het is me niet helemaal duidelijk wat nou je storing is van de communicatie tussen de hendel en de BC maar ik meld de mijne maar even incl de gevonden oplossing.

Bij mij werkte de bediening niet. De BCIV werkte prima, heb ook laatste de zomertijd ingeschakeld enz enz maar oproepen van de info in de cockpit met de stuurhendel lukte niet. Het lang vasthouden van de knop had ik trouwens niet geprobeerd.

Ik kwam er achter dat een draadje los is geraakt, zodra ik deze weer op zn plek liet kontakt maken dan was de info weer in de cockpit. Misschien heb je er wat aan.
losse draad BC hendel.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #14128  door AndreasE34Touring
 
epmans schreef:Het is me niet helemaal duidelijk wat nou je storing is van de communicatie tussen de hendel en de BC maar ik meld de mijne maar even incl de gevonden oplossing.

Bij mij werkte de bediening niet. De BCIV werkte prima, heb ook laatste de zomertijd ingeschakeld enz enz maar oproepen van de info in de cockpit met de stuurhendel lukte niet. Het lang vasthouden van de knop had ik trouwens niet geprobeerd.

Ik kwam er achter dat een draadje los is geraakt, zodra ik deze weer op zn plek liet kontakt maken dan was de info weer in de cockpit. Misschien heb je er wat aan.
losse draad BC hendel.JPG
Het gaat bij mij om de check control display in het instrumentenpaneel, dit kan ik niet oproepen met de check knop op de teller zelf en ook niet met de bc knop op de knipperlichthendel. Bij contact aanzetten komen er wel gewoon netjes de foutmeldingen te staan en loopt ie ze door tot ze allemaal zijn geweest en dan natuurlijk geen tekst meer maar wel de driehoekjes aan de buitenkanten van het scherm.
 #14129  door epmans
 
de info van mijn bciv kon ik ook niet oproepen en is bij dus te verhelpen door het terug solderen van die getoonde draad.