andre schreef:Moet je ook niet een speciaal watergekoeld uitlaatspruitstuk hebben dan?een watergekoelde uitlaat is geen must! Het geeft wel veel voordelen. Je moet je voorstellen dat bij een auto de uitlaat warmte door de rijwind word afgevoerd, en bij een bootje dus niet. En aangezien een uitlaat tussen de 200 en 400 graden word, kun je je voorstellen dat dit een leuk kacheltje gat worden. En aangezien een inlaat en uitlaat vaak dicht bij elkaar zitten, is dat ook niet bevordelijk voor de motor.
Je kan er voor kiezen om de uitlaat goed in te pakken in uitlaat wrap. Dit scheelt een hoop warmte, maar ik raad dan alsnog aan om de uitlaat zo veel mogelijk te koelen.
Je kan ook voor bovenstaande gaan, en de uitlaat buiten de boot door buitenboordwater te laten koelen (let er wel op dat de uitlaat opening ruim voldoende boven de waterlijn zit, ivm met verzuipen)
"Dislikers gonna dislike Peggemantjoening"
Kia Niro
Yamaha Virago XV1100 '93
525iAT '93 "Milka"
530iAT '94
518i '94 "Black Beauty"
520iT '92
518i '91 "Chromen randje"
520iAT '93
Kia Niro
Yamaha Virago XV1100 '93
525iAT '93 "Milka"
530iAT '94
518i '94 "Black Beauty"
520iT '92
518i '91 "Chromen randje"
520iAT '93