E34Forum.nl

 #15084  door Liquid Li0n
 
Hallo forummers,

Ik zag net dit filmpje op youtube en vroeg me af hoe dat bij onze E34's zou zitten? En ten tweede...zo een goedje in de brandstoftank kieperen, is dat wel te vertrouwen? Zou dit echt veilig zijn op langere duur voor de motor of andere?

Ik lees hieronder jullie meningen wel.

eerst het filmpje

 #15091  door Cees
 
met andere woorden
een goed onderhouden wagen met goed onderhoud heeft niet veel verlies
 #15092  door Theo
 
Ik heb een paar jaar geleden tijdens de eerste 100 kilometer van de lange vakantierit zo'n flesje injectorreiniger in mijn E30 325i gegooid. Mijn cabrio is van 87 en er zou volgens mijn boerenverstand best wel wat rommel in de injectoren kunnen zitten. Hij liep al jaren wat rommelig stationair en dat kon ik maar niet oplossen.

Tijdens zo'n Zwitserlandvakantie rij ik altijd wel 2500 kilometer weg en ik wilde eigenlijk geen resten van dat goedje in mijn tank hebben, eigenlijk het ideale moment dus. Wonderspul in je tank en aansluitend een paar tanken leegrijden, top.

Eindresultaat: voor mijn gevoel helemaal niks, nulkommanul, zero.

De auto loopt nog steeds een bietje te schuddebuiken stationair en van vermogenswinst kon ik niks merken, maar goed, of je 5 pk extra ook daadwerkelijk merkt valt te betwijfelen. Uiteindelijk merkte ik ook niks in negatieve zin en wellicht zit daar de winst in, kwaad heeft het zeker niet gedaan en je hebt toch het gevoel dat je je auto een beetje vertroeteld hebt, dat is ook wat waard ;)
 #15093  door Theo
 
Dit is ook wel een grappig filmpie:

Heel ander verhaal uiteraard, maar wel grappig om te kijken.