E34Forum.nl

 #6622  door edgarpiet55
 
Ha allen,

De centrale vergrendeling van mijn e34 aan de bijrijderskant gaat al een tijdje niet meer mee met de rest van de deuren. Of tenminste, soms vergrendeld hij wel en soms niet. Ik meen me te herinneren dat ik daar op het oude foum weleens een topic over heb gelezen, maar kan er nu nog maar weinig over vinden.

Het probleem is recent iets groter geworden (en daarom ga ik er nu toch maar werk van maken), wanneer je de bijrijdersdeur van binnen dicht drukt, gaat hij niet meer open. De enige manier om dan de deur nog open te krijgen is van buiten met de sleutel en dat vind ik toch wel een beetje gevaarlijk.

Wat raden jullie aan, welke dingen als eerste checken/fixen?

ciao

Edgar
 #6632  door Theo
 
Ik zou beginnen met het deurpaneel verwijderen en aansluitend van binnen en van buiten het slot lekker dik in de WD40 te zetten. Als alle scharniertjes droog lopen krijgt het motortje het aardig voor zijn kiezen.
 #6676  door MV525i
 
Het rechter deurslot wordt afgezekerd door F33 (onder de achterbank). Lijkt me echter waarschijnlijker (soms wel en soms niet functioneren) dat dit te maken heeft met het deurcontact (die o.a. ook de binnenverlichting schakelt). Van de CV-unit is dit een draad van 0,35 mm² met de kleuren bruin/blauw/geel.
 #6688  door edgarpiet55
 
Ah, dat klinkt wel alsof het er iets mee te maken kan hebben, maar valt daar nog iets aan te repareren? En waar vind ik de CV unit?

grt
 #6848  door DDT525
 
beste,

wat doet het pinnetje van de deur? zie je die een fractie bewegen bij het op slot doen van het slot via de CV.
Controleer ook even of je het motortje hoort zodra je hem open doet aan de bijrijders kant.
Zo ja:
Deur open doen zijkant van de deur een zwart (ovaal) dopje er aftrekken en dan met een lamp even kijken of je de stangetjes goed ziet bewegen.
Kan is aanwezig dat het stangetje van je slot, welke in een rubbertje zit er uit ligt.

Vervolgens doet je slot het heel spooradies als die blijft hangen aan het rubbertje, gaat die bijvoorbeeld wel dicht met de CV maar niet meer open.
 #15224  door edgarpiet55
 
Een ietwat late reactie, maar ik heb de laagdrempelige adviezen opgevolgd, maar na een tijdje deed hij het gewoon weer en da's nu alweer best lang!
 #15273  door DDT525
 
edgarpiet55 schreef:Een ietwat late reactie, maar ik heb de laagdrempelige adviezen opgevolgd, maar na een tijdje deed hij het gewoon weer en da's nu alweer best lang!
Typies een gevalletje van zand er over ;)
 #15274  door epmans
 
Goed in de gsten houden en evt toch onderzoeken hoe en wat!

Ruck heeft een achterdeur die niet meer open wil. Probleem is dat als de deur niet open kan, kan je er in principe ook het deurpaneel niet verwijderen en dus kun je er niet bij. Met stuk maken wel, dat moet je zien te voorkomen.

@Ruck, doet de deur alweer mee?
 #15342  door Alex Kroeze
 
Die CV motoren geven het toch een keer op en inderdaad met de deur op slot is het lastig maar niet onmogelijk om het paneel er goed af te krijgen.Heb je nu zo een storing kijk dan eens of je de pin aan de binnenkant nog omhoog kan trekken.Lukt dat niet dan is het de cv motor.

Alex