E34Forum.nl

 #15724  door TomVZ
 
Ik heb net m'n E34 touring terug na een swap van M50B20 naar M50B25 non vanos maar draait niet naar behoren.
Met koude motor rijdt hij vrij normaal in lage rpm maar eenmaal de motor op temperatuur is dan aarzelt hij enorm tot 3000rpm
alsof hij ergens valse lucht trekt.
Eenmaal de 3000 'gehaald' dan trekt hij vrij normaal.
Bij het afremmen valt hij ook af en toe stil...
Hij is uitgevoerd met LPG en heb gemerkt dat de MAF en gasklephuis nog van de M50B20 zijn maar dit kan in principe het probleem
toch niet zijn....?
De symptomen die ik heb is op benzine want zodra ik op gas rijd dan krijgt hij regelmatig een terugslag met luide knal als gevolg.


Ik heb net de gloeikaarsen/bougies veranderd en tweedehands bobines gestoken maar geen verbetering.
Ik heb een MAF voor M50B25 besteld en gasklephuis en nieuwe VEMU bobines hopende dat dit het probleem zou oplossen.

Alle tips en bevindingen zijn welkom ... word er radeloos van :)
Alvast bedankt!
 #15725  door ivo
 
Zeker weten dat die 2 liter LMM en gasklephuis voor de problemen zorgen.
Heb dat persoonlijk ook eens meegemaakt bij een swap in een E30. Heb je ook de kabelboom omgezet?
De B20 draait met Siemens randapparatuur en de B25 met Bosch.

Lees ook even het topic van Coach
http://www.e34forum.nl/forum/viewtopic. ... &start=190" onclick="window.open(this.href);return false;
 #15726  door Theo
 
TomVZ schreef: Hij is uitgevoerd met LPG en heb gemerkt dat de MAF en gasklephuis nog van de M50B20 zijn maar dit kan in principe het probleem
toch niet zijn....?
Ik vind het sowieso knap dat de motor ermee loopt op deze manier.

Zoals Ivo al zegt moet je alle randapparatuur van een B25 hebben, pas dàn loopt hij zoals het hoort.

Zoals ik het nu lees heb je aan kaal B25 blok met een draadboom en electronica van een B20, het zal me niks verbazen als je ook op een B20 motronic rijdt. Allemaal foute boel, wegwezen met die B20-zooi.

Die dure bobine's hoef je trouwens niet te kopen, die zijn weer wel hetzelfde.
 #15730  door TomVZ
 
Heb effectief een 520 ECU, net gecheckt: SIEMENS 1703808.
Kan ik op de bestaande connectorfiche een 525i ECU aansluiten?
 #15731  door Theo
 
Je hebt nog een hoop werk voor de boeg, tenzij je erbij neer legt dat de auto op benzine nooit zal lopen zoals het hoort.

je hebt dus ook de motordraadboom en de computer van de 2 liter op je 2.5 motor zitten. De randapparatuur zoals je huidige 2 liter gasklephuis en je LMM hebben andere stekkers dan die van een B25. Om alles aan te kunnen sluiten heb je ook een motordraadboom nodig.

Eigenlijk is het op zijn Hollands gezegd 'een rommeltje' bij je. Alsof je een ouwe Kreidler hebt opgevoerd met een Zundapp cilinder, dat gaat dus nooit werken.

Ik weet niet wie de ombouw heeft verzorgd, maar die begrijpt het niet helemaal.
 #15733  door TomVZ
 
Ja dat heb ik nu ook door dat het een boeltje is... :)
de kabelboom en ECU kan ik pas laten vervangen in augustus.
Nu wat ik ondertussen wil bekomen is dat het stallen in lage toeren opgelost geraakt... is dit uberhaupt mogelijk met de 520 electronica?
De LMM 525i kan ik dus niet plaatsen nu? Of zal geen effect hebben?
 #15735  door martijn76
 
Weet je wel zeker dat de 'ombouwer' er een 2.5 in heeft gelepeld?
 #15738  door TomVZ
 
Ja is een 2.5 zeer zeker.
Ben net testrit gaan doen, na warm rijden lpg knop omgedraaid en reedt redelijk ok, plots een knal en terugslag van de gas.
Terug op benzine verder gereden en wat verder merkte ik stoom van onder de motorkap komen.
De purgeerdop vd radiator was eraf geschoten door overdruk... deze mogen uitboren en vervangen. Rit terug naar huis was
ok en temp bleef stabiel, geen druk meer op op de slangen.
Geen idee waarom of hoe dit nu kwam, kwam dit door de gasterugslag?
MAw symptomen blijven dezelfde en plots overdruk...