E34Forum.nl

 #15842  door Machiel
 
Wellicht heb je hier nog wat aan:

http://www.bmwenthusiasts.co.uk/forum/v ... =55&t=2042

Op de foto's ongeveer halverwege kun je zien hoe een en ander zit. Ik vond het zelf een rotklus in ieder geval. Een paar schoepjes zijn bij mij gesneuveld, maar dat lijkt mij haast niet te voorkomen. Hij moet echt door een hele kleine opening heen.
 #15849  door danny-ex-touringE34
 
edit@Machiel: Ik vond het zelf een rotklus in ieder geval.

Is 't ook. Moest even denken(is al een 5 jaar geleden), maar heb toen het wismechanisme id losgeschroefd om bewegingsruimte voor de fan-motor te krijgen. Al zit 'alles' mekaar in de weg: het mechanisme wil niet uit het doorvoergat, de fan-motor zit in de weg en deze weer niet want de motor zit 'te hoog'. Het losmaken van de aandrijfstang middelste wisserarm schijnt te worden afgeraden ivm mogelijke 'beschadiging' van het plastic lagerbusje, maar zou wel ruimte geven.
Alex, succes. En dit soort sleutelen is toch ook de hobby? Groeten, Danny
 #15854  door Bart Jansema
 
Vreemd allemaal bij mij kwam de kachel ventilator er zonder kleerscheuren zo uit..... ook hoefde ik niks te buigen even ding onder de juiste hoek en daar was die al. Even rustig de tijd voor nemen en niet gaan trekken
 #15855  door Speedy
 
op de link met de fotos is te zien dat bhij de bovenkant van het kachel huis ook losneemt. Ik heb bij mijn 540 ook al eens de kachel motor vervangen, maar ik kan me niet voor de geest halen dat ik dat deel ook los genomen heb. als ik me niet vergis zit er om de kachelmotor zelf ook nog een beugel.
 #15865  door Bart Jansema
 
Alleen die plaat in motorruimte moet eraf en klemmetje van de huidige kachelmotor moet los
 #15866  door epmans
 
Ik kan me daarvan ook niets heugen hoor. Alles openen en de motor losmaken kan even lastig zijn, het terug vastmaken van de motor kan ook even lastig en zwaar gaan omdat je die band eroverheen moet trekken en dan de beugel precies goed moet doen.
Verbrijzelende schoepen heb ik tot heden ook niet mee gemaakt!

Als Alex er een nodig heeft, heb ik er vast een liggen.

Nog maar even wat foto's zodat je wellicht ook kunt zien dat je alles kunt losschroeven en de motor werkelijk alleen hoeft te pakken om uit te nemen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #15868  door epmans
 
Ik heb er minimaal 1 met partnr 8390935.
 #15870  door Alex Kroeze
 
Bedankt voor de reacties.

Hij zit alweer in elkaar 8-) Behalve dit roestprobleem was er in de wielkast links een draadeind weg gerot waar een kunstof afdekking mee gemonteerd is en daar zat dus ook een gat.Hier is een plaat op gelast dus als het goed is is ie nu weer waterdicht.

Roest begint nu toch wel een isssue te worden.Auto wordt er ook niet mooier op.Binnenkort wil ik een rigoreuze oplossing proberen.Eerst nog even één en ander uitzoeken en dan laat ik jullie dat wel weten.

Alex