E34Forum.nl

 #16042  door leandere30
 
Hallo.

Met het aansluiten van mijn blok in een e30 loop ik nog tegen een aantal elektrische problemen.

Het euvel begint al bij het eerste relais(DMEschakel relais) die niet wil schakelen.
Nu heb ik al iets gevonden dat het kan komen door slechte massa(zo ver ik weet zit dit goed), de DME krijgt niet de juiste signalen voor start of hij is gewoon kapot.

Wat ik me nog bedacht is dat het blok uit een automaat komt en ik er een handbak aan heb zitten, kan dit ook voor een probleem zorgen?
Wat is de manier om te testen of je DME werkt?
Wat zijn andere dingen waar ik mogelijk nog niet aan gedacht heb?

Alvast bedankt!
Gr Leander
 #16069  door easy rider
 
Voor zover mij bekend zit de DME nu te wachten op een signaal vanuit de EGS (die je nu niet meer hebt) dat hij mag starten. Je zal dit signaal moeten manipuleren of een DME voor handbak monteren.

DME's zijn uit te lezen met diverse software pakketten met interface.
 #16077  door leandere30
 
Oke! Dus de dme moet ook van een handbak zijn, ik dacht dat t alleen in de bedrading zat.

Ik ga eerst als test dan mijn dme proberen te foppen.
 #16099  door flash
 
Als ik me niet vergis heb ik nog met een automaat ECU in een e30 M50 met handbak gereden. Ik zou dus iig ook je bedrading nog eens controleren op ev fouten
 #16100  door ivo
 
De auto zal niet starten omdat die verwacht een signaal van de P of N te krijgen van de bak.
Die moet je overbruggen. Daar heb je geen aparte kabelboom voor nodig.

Kijk hier eens, voor zover niet gedaan nog.
http://www.e30forum.nl/forum/viewtopic.php?f=63&t=7490" onclick="window.open(this.href);return false;
 #16102  door Theo
 
In de zekeringkast moet je dan iets doorlussen, dat heb ik ook gedaan bij mijn E34 525i. Dat was van oorsprong ook een automaat waar een handbak in is gezet. Ik rij gewoon nog met de DME en draadboom van de automaat.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #16129  door flash
 
Afbeeldingetje opgeslaan, je weet maar nooit waarvoor het nog kan dienen. Bedankt, Theo :)
 #16228  door leandere30
 
Even een tijdje overheen gegaan, lekker op vakantie.

Nu heb ik wat rond gezocht voor het eruit werken van de automaat.

En inderdaad de eerste stap is de start relais door verbinden. Nu is dit al het geval omdat het een ombouw is(dikke zwart/geel gaat direct door)

Maar nu kom ik nog een ander ding tegen, ze hebben het over connector x506 waar ik pin 10 van moet door verbinden aan massa.

http://www.bimmerforums.com/forum/showt ... -m50-525iT" onclick="window.open(this.href);return false;
En
http://www.bmwe34.net/E34main/Upgrade/5speedswap.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Maar omdat ik dus geen e34 heb zit dit er niet tussen lijkt mijn.
Ik heb wel een ronde 14pins stekker en een 8pins stekker los liggen waar ik nog niet helemaal weet waar die voor dienen(de 14pins lijkt me naar de bak te moeten aan de lengte te zien en de 8pins zit gewoon bij de DME in de buurt)
Kan ik dit ook ergens verder in het systeem doen? Stel de motorstekker.

Alvast bedankt!
 #16236  door easy rider
 
Maak eens wat foto's van die stekkers en plaats de link hier dan kunnen we even kijken waar het over gaat.