E34Forum.nl

 #16256  door Alex Kroeze
 
Morgen even naar Erik om een set zijskirts op te halen.Dan ben ik na 8 jaar eindelijk van die oerlellijke dorpels af.Tenminste qua looks dan :D Roesten zullen ze evengoed wel doen :mrgreen:

Maar dan moeten ze er even op.Iemand die dit al eens gedaan heeft?Het schijnt dat je een boormal nodig hebt of lukt het ook zonder en zijn er nog dingen waar je op moet letten?

Alex
 #16282  door Alex Kroeze
 
Het kan toch niet zo zijn dat niemand hier iets over kan vertellen?Diameter van de gaten die geboord moeten worden etc etc?

Alex
 #16285  door Theo
 
Ik heb in het verleden een aantal van die skirts gedemonteerd, die gaten die jij moet gaan boren moeten akelig nauwkeurig geboord worden. Zonder goeie mal wordt het janken. Het moet gewoon in één keer goed.

Je zou van een sloper waar de skirts van af zijn zelf een mal kunnen maken, aan de hand van de gaten.
 #16289  door ivo
 
Vincent heeft destijds skirts geplaatst op zijn wagen mbt het boorsjabloon, anders hem even contacten daarover.

Het water loopt alsof achter de skirt langs, bovenzijde sluit niet hermetisch af. Dat vroeg je in een ander topic.
De skirts zien er goed uit maar mijn ervaring is dat het daarachter een bron van ellende is. Elk jaar controleren, zoals Vincent ook doet, in dan ook de beste oplossing wil je geen rotte dorpels of kriksteunen krijgen.
 #16296  door Alex Kroeze
 
Ik ga morgen wel eens kijken hoe en wat.

Alles is vandaag nagekeken qua dorpels en er zijn weer wat stukken in gelast.Ik kwam een slang tegen achter in de dorpel rechts van het schuifdak neem ik aan.Als je nu roest wil moet je zo een slang zeker niet door de dorpel naar beneden laten lopen maar er in.........De slang verlengt en naar buiten.Jammer dat je dat alleen maar voor elkaar krijgt als de boel al open ligt.

Diameter van de gaten die geboord moet worden weet iemand die?

Alex