E34Forum.nl

Stel je even voor aan de andere E34 liefhebbers op dit forum.
 #16429  door Hanse34
 
Zo mannen, ik kondigde het vorig jaar al aan: na de moeizame verkoop van mijn 89er 525i M20 gaf ik te kennen weer een E34 te willen hebben.

De E39 is een comfortabele opvolger, hij kan wat mij betreft qua karakter niet tippen aan de E34. Daarnaast speelt mee dat de 525i Touring van 2002 die ik een jaar geleden kocht, bij intensief gebruik zoveel olie ging gebruiken, dat ik besloten heb deze drie maanden geleden van de hand te doen.

Tussenkanalen kwamen niet met interessante import uit Duitsland (prijzen lopen daar op!), dus zelf maar het NL aanbod in de gaten gaan houden.

Vandaag heb ik weer een E34 gekocht: ik had m al langer op het oog en de prijs was naar beneden bijgesteld. Een 530i Automaat van 1993. Eentje van eerste eigenaar, uitgeleverd in Zwitserland en meegenomen naar NL in 2008. Een import dus. 155 dkm gelopen en qua rijden klopte dat wel. Technisch een aardige auto, trekt vlot, automaat schakelt naar behoren in normale stand. S stand heb ik geprobeerd, maar ben daarvan niet onder de indruk. Uiterlijk wat kleine verbeterpunten: enkel roestpunt onderaan de rechtervoordeur, en beginnende plekken aan beide wielkastranden achter. Te overzien allemaal. Net als de wat vale lak op de motorkap (gewoon uitwisselen of overspuiten).
Verder behoorlijk standaard, uiteraard wel airco en 15 inch lichtmetaal en daar houdt het mee op.

Wat wil ik ermee:
- remmen upgraden naar 540 set,
- 16 inch velgen styling BMW(al weet ik nog niet welke set -> iemand suggesties?),
- sportpijp Eisenmann en
- sport interieur (handbediend, stof) -> wie weet er een aangeboden?

Tot zover,

Hans
530i 1993
E34s gehad:
525i 1989 M20
520i 1990 M50
520i 1996 M50
525i 1991 M50
 #16433  door Icebrain
 
Welkom terug zou ik zeggen, wat zal ik zeggen eens een E34 altijd een E34..... :mrgreen: , ben benieuwd naar de foto's met de upgrades zal het wel goedkomen.
Hoewel een sportinterieur een mooie optie is ben ik bang dat dat de spreekwoordelijke speld in de hooiberg word, desealniettemin succes met de speurtocht
En qua velgen blijf ik deze nog steeds mooi vinden die onder mijn ex-E34 zaten

Afbeelding
 #16434  door Hanse34
 
Ja die set had ik ondermijn 89er en 96er ook. Mooi spul blijft t. Zo'n set zal het wel (weer) worden vermoed ik.
 #16436  door Icebrain
 
Ja en die liet ik onder mijn oude E34 zitten bij de verkoop.......................
 #17329  door DDT525
 
veel plezier met de nieuwe aanwinst ;)