E34Forum.nl

 #17644  door edgarpiet55
 
Ik weet niet helemaal zeker of ik hier in het juiste hoekje van het forum zit, maar ik probeer het maar even. Vanmiddag had ik na het wassen en compleet beslagen voorruit. De thermostaat stond op 24 ofzo en toen ik de aanjager op 4 zette gebeurde er eigenlijk niet zoveel met de mist (de blower deed het wel naar behoren) dus zette ik even de airco, die normaal uitstekend werkt, aan. Het lampje op het knopje lichtte niet op en de auto vulde zich onmiddellijk met een flinke kortsluiting stank.
Ik heb gechecked of de zekeringen onder de motorkap niet doorgebrand waren en dat was niet het geval en tevens leek het niet alsof de stank bij de relais ofzo vandaan kwam.
Iemand enig idee wat dit kan zijn? Bij mijn weten is het grootste deel van het airco systeem toch mechanisch en niet elektrisch. De aanjager doet het nog gewoon, dus wat zou dit kunnen zijn?
 #17646  door Coach
 
Bij de E36 van mijn zus was de aircopomp vastgelopen. Als je de airco aanzette vulde de auto zich met mist. Misschien moet je even kijken of de pomp nog draait. Waarschijnlijk niet (meer) zo te lezen.
 #17647  door edgarpiet55
 
Zal het checken, maar ik denk niet dat hij gaat draaien, aangezien het controlelampje ook niet gaat branden en het hele systeem dus uitgeschakeld blijft.
 #17691  door edgarpiet55
 
Nou ja, wonder boven wonder, twee dagen later werkte hij weer gewoon. Geen idee wat er aan de hand was, ik hoop op een glitch in the matrix...
 #17693  door danny-ex-touringE34
 
Hoi. Als ik de airco niet op tijd uitzet, waarbij de condens dan geen tijd heeft te verdwijnen en zet dan kort erop de airco weer aan komt er ook een mist uit de openingen. Ik denk dat dat het 'probleem' is. Groeten, Danny