E34Forum.nl

 #17577  door ebuy
 
Mijn 520i stottert bij optrekken in het laag toerental en bokt wat tijdens stationair draaien.
Nu heb ik nieuwe bougies gehaald (bosch super plus) echter toen ik deze wilde monteren zag ik dat alle 6 bougies tot aan de bougiedop in de olie stonden.
Ik heb de bougies er een voor een uit gehad en de olie verwijderd van de bougies en eerst de oude maar ff terug gezet. Nu lees ik her en der dat een lekkende klepdekselpakking hier de oorzaak van is. Na het schoonmaken was het stotteren ook zo goed als over.
Ik ga nu dus eerst maar eens een klepdekselpakkingset bestellen en deze monteren voordat de nieuwe bougies erop gaan.
Is dit een veel voorkomende kwaal ?
Overigens wilde ik een set van Elring bestellen of zijn er andere betere opties/merken.
 #17579  door JerunK
 
Oorzaak is over het algemeen de uitgeharde oude pakking rond de bougiegaten, maar die zal gewoon bij je nieuwe pakkingset zitten.
 #17582  door Theo
 
ebuy schreef: Is dit een veel voorkomende kwaal ?
Ja.

Alle M50's gaan op den duur lekken door de klepdekselpakkingen en met name de 'rondjes' rond de bougiegaten, een echte M50 kwaal. Eigenlijk is dat een gevolg van de hydraulische klepstoters en dus het niet meer hoeven stellen van de kleppen. Het klepdeksel hoeft daardoor nooit meer van de kop en de pakking wordt dus nooit vervangen. Na 20 jaar is dat rubber dan zo hard als een baksteen geworden en gaat lekken.

Mijn Audi A8 had precies hetzelfde 8-)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #17586  door ebuy
 
Mijn carter ontluchting zat ook vol met zooi dus dat ook allemaal maar schoongemaakt. Nu ff klepdekselpakkingen bestellen voor de E34 en E28 , dan zijn we weer klaar voor 4 tientjes. :D
 #17594  door Coach
 
Bokken bij mijn E30 kwam door een vervuilde stappenmotor (bedankt, Theo), valse lucht door een verkeerd slang en door een vacuüm slang die los zat. Misschien de moeite waard om ook deze simpele dingen na te lopen.
 #17733  door ebuy
 
Klepdeksel vervangen, carterontluchting vervangen nieuwe bougies en hij loopt goed.

Nu nog ff kijken waar de bezinelucht weg komt .
Iemand een tip?
 #17734  door Theo
 
De benzineslangen die naar de injectorrail lopen waren bij mij iets los gaan zitten in de loop der jaren. Ik heb een tijdje terug mijn benzinelucht verholpen door ze los te halen, een stukje eraf te snijden en weer goed vast te zetten. Daar zou ik eerst naar kijken.
 #17735  door ebuy
 
Dank je Theo, daar ga ik naar kijken.