E34Forum.nl

 #18387  door MemphisBmw
 
Beste Lezers,

Enige dagen geleden viel het mij op dat mijn verbruiksmeter/indicator ineens minder aangaf dan hij normaal doet. Jullie zullen wel denken dat is toch niet erg? Als de E36 opeens minder is gaan verbruiken is dat ook niet erg idd maar het verbruik is hetzelfde gebleven voor zover ik weet(houd alles bij voor de mensen die dat nog niet wisten,vanaf dag 1 dat ik ermee ben gaan rijden).

Heb ook een foto gemaakt, deze heb ik gemaakt op een vlakke weg en reed op cruise control! Voorheen stond het verbruik tussen het 3e en 4e streep je in met deze snelheid(wat ik altijd rijd op de Nederlandse wegen :mrgreen: )

Afbeelding

Bij voorbaat dank voor het meedenken! 8-)
 #18391  door MemphisBmw
 
Naar mijn weten als hij een vacuüm lek zou hebben dat hij beroerd moet gaan lopen maar ik kan het ook mis hebben natuurlijk! :oops:

Tnx voor het meedenken Cees ;)
 #18395  door epmans
 
Als je alles bijhoudt, kan je het straks ook in de cijfers zien. Dus rijdt nog 3x de tank leeg en vergelijk dan. Miscchien was de wind net in de rug ofzo.
 #18396  door Bart Jansema
 
Denk eerder gezeik met je tellerbak dit kan nooit dit verbruik :mrgreen: :mrgreen:
 #18407  door easy rider
 
Lekker hè, 140 rijden bij 2250 toeren :mrgreen:

Normaal moet de wijzer bij deze (constante) snelheid ergens tussen 5 en 8 staan, afhankelijk van de afstelling van de pompkop. Het kan zijn dat de DDE wat "mixed signals" binnen krijgt. Op zich niet gevaarlijk hoor. Volgende keer maar es even uitlezen lijkt mij.
 #18413  door Theo
 
easy rider schreef:Lekker hè, 140 rijden bij 2250 toeren :mrgreen:
Daarin is een dikke diesel echt heer en meester, gaaf man.

(ben sowieso gek op tellerfoto's 8-) )
 #18423  door danny-ex-touringE34
 
easy rider schreef:Lekker hè, 140 rijden bij 2250 toeren :mrgreen:
Vind ik ook geweldig!

Kan er bij de E34 nog steeds niet echt aan wennen: 120= 2900, zo ongeveer.
Mijn 2.8 E28 lag ook lekker lager in toeren: 130= ±2400.
Groeten, Danny

Even op weg geweest en 'getest': 120 op de teller= 3100. TomTom gaf 116 aan.
 #18527  door MemphisBmw
 
Ja is idd heerlijk, lekker cruisen met die snelheid!
Voor de fans van tellerfoto's; hierbij nog een 8-) let dan wel even op het verbruik :mrgreen:

Afbeelding

Jammer dat deze niet klopt, maar ben nu inmiddels 2 tanks verder en verbruikt iets meer dan normaal.
Oorzaak: vastzittende remklauw(rechtsvoor).

Nu hopen dat iemand mij kan en zou willen helpen met het gereedschap zodat ik het probleem kan verhelpen!
 #18533  door Coach
 
Als ik de km-standen zo zie, kan ik nog wel even vooruit met mijn tds! Dat geeft hoop. :D