De stuurarm moet horizontaal staan omdat je anders verschil in spoor links en rechts krijgt met het inveren van de auto. Inveren doet ie nagenoeg constant met rijden en daardoor krijg je ook zoekerig rijgedrag.
Waar het afstellen op neer komt:
1: Stuur recht zetten (merktekens op het stuurhuis in lijn)
2: Onderste draagarmen van het chassis loshalen
3: Eerst rechts, in het andere gat van het chassis dan waar de draagarm in vastgeschroefd is tool monteren (is een stuk rondijzer dat in twee uitgelijnde gaten past)
4: Tool afstellen op hoogte stuurarm rechts
5: Tool aan de linkerkant in de gaten steken
6: Pitmanarm lossen en afstellen op deze hoogte (maximaal verschil met rechts is 1,5mm).
Nu zou de spoorstang horizontaal moeten staan, zoniet>> opnieuw.
Daarna 7: Checken door wielen links en rechts tot de aanslag te draaien of de pitmanarm voldoende speling boven en onder overhoudt (minimaal 0,5 mm boven en 0,5 mm onder).
Dit laatste kan ik niet helemaal plaatsen. Volgens mij zit de onderkant van de as van het stuurhuis niet vast aan het chassis. Wellicht geldt dit voor de hulppitmanarm en staat het verkeerd beschreven (of ik zit er naast, kan ook).
Niet vergeten nieuwe zelfborgende moeren te monteren op de draagarmen.
M.i. is deze tool zelf te fabriceren. In theorie zou dit ook moeten lukken met een goede winkelhaak en een meetlat/rolmaat/etc.
Hier nog een keer in het Engels:
Pitmanarm astellen engels.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.