E34Forum.nl

 #14662  door Lohran
 
flash schreef:Zou er niet van schrikken mochten beide tellerbakken simpelweg hetzelfde probleem hebben...
Maar hij werkte bij demontage wel, de ruiltellerbak. Misschien dat iets het lampje doorbrandt? Een 3e tellerbak is misschien het proberen waard.
Laatst gewijzigd door Lohran op 25 apr 2016, 14:50, 1 keer totaal gewijzigd.
 #14915  door Philippe6
 
flash schreef:Dat is toch wel een probleem met de flatcable die ofwel slecht contact maakt ofwel verduurde soldeerpuntjes? Ik heb dat ook een periode gehad, dat de verlichting zwakker werd of wegviel, tot ik eens goed centraal onderaan op de tellerbak heb geduwd en sindsdien nooit meer gehad!
Ik moet wekelijks wel enkele keren onder in het midden op het dashboard kloppen om de verlichting van het scherm terug fel te laten branden..
 #14927  door Ruck
 
Philippe6 schreef: Ik moet wekelijks wel enkele keren onder in het midden op het dashboard kloppen om de verlichting van het scherm terug fel te laten branden..

Goeie tip, ik kan mijn standen enz. wel lezen. Maar om nou te zeggen dat het een beetje fel is?
Misschien zijn dan een paar ferme tikken de goede oplossing (wellicht tijdelijk)
 #14941  door Speedy
 
Wellicht even de contacten schoonmaken waar het lampje in zit. miss oxidatie?
 #19053  door epmans
 
Lohran heb je hier nog wat mee gedaan en eventueel ook resultaat geboekt?

Ik zal die 'truc' van Flash ook eens gaan proberen zodra de auto APK heeft (want dan kan ik testen).
 #19056  door Lohran
 
epmans schreef:Lohran heb je hier nog wat mee gedaan en eventueel ook resultaat geboekt?

Ik zal die 'truc' van Flash ook eens gaan proberen zodra de auto APK heeft (want dan kan ik testen).
Het was simpelweg een kapot lampje. De garage die een beurt heeft uitgevoerd heeft dit als service gedaan. Raar he? Want met jouw tellerbak had ik toen exact hetzelffe probleem. Zou heel toevallig zijn als dat lampje ook stuk was, maar kan wel.