E34Forum.nl

 #1889  door Jgpeggeman
 
Ik wil graag de draagarmrubbers vervangen. Nu zit ik er aan te denken om er powerflex paars in te zetten. Zwart lijkt me redelijk stug voor dagelijks gebruik, of valt dat wel mee icm met 15" velgjes en een standaard BMW sportonderstel?

Ander alternatief is hetgene wat ik voorheen ook altijd deed, namelijk gewoon een goedkoop compleet setje van dparts er onder smijten.

Wie kan me hier een goed advies in geven?
 #1892  door martijn76
 
Goedkope setjes gaan snel verrot is mijn ervaring, zeker bij een e34.
Lemforder is in Duitsland goed betaalbaar en dan rij je weer probleemloos een ton weg.
Met powerflex heb ik nu twee ervaringen op de e30; maakt echt geen verschil met een goed merk rubbers.
Onder de touring zaten al paarse draagarm rubbers voor, dit stuurt hetzelfde als de e36 m3 rubbers alleen gaan de PF kraken zodra het smeermiddel weg is, nogal irritant.
Vorige week de subframerubbers vervangen voor Powerflex paars; dit rijdt gewoon hetzelfde als dat je gewone er in perst.
Ik koop het nooit meer, tis het geld gewoon niet waard voor een straatauto. Wellicht als je alles vervangt dat het verschil maakt.
Het is wel makkelijker monteren, da's voor mij het enige plus punt.
 #1893  door Frank87
 
Lemforder of trw.... en pak meteen de hele arm... de conus.. het manchet en dat smeermiddel is ook een keer op... Ik heb net afgelopen zaterdag mijn hele voor onderstel gedaan.. spoorstang.. uiteindes.. draag reactie en stabi armen. Alles lemforder.
 #1897  door Theo
 
Jgpeggeman schreef:Ik wil graag de draagarmrubbers vervangen.
Even terugspoelen naar het begin: heb je klachten qua trillingen bij 90 km/u ?
 #1904  door easy rider
 
Ik heb 100.000 km terug ook de draagarm rubbers vervangen door powerflex paars. Nooit meer een trillingkje gehad in het stuur, helemaal niets.
 #1948  door Jgpeggeman
 
Theo schreef:
Jgpeggeman schreef:Ik wil graag de draagarmrubbers vervangen.
Even terugspoelen naar het begin: heb je klachten qua trillingen bij 90 km/u ?
Jep! Zijn nu nog lichte trillingen, maar voordat het erger word... Heb recent al geconstateerd dat er teveel speling op zat naar mijn zin.
 #1950  door Theo
 
Als je er inderdaad mooi op tijd bij bent, dan scheelt dat je waarschijnlijk ook een setje kromme remschijven.
Weinig mensen staan er bij stil dat dat een gevalletje oorzaak en gevolg is. Kromme remschijven raggen je rubbers kapot en uitgelubberde rubbers zorgen ervoor dat je remschijven de ruimte krijgen om krom te kunnen trekken.

Ik heb ooit een keer de zwarte Powerflexen gemonteerd op een E34 540i en vond ze veel te stug, ik leverde teveel comfort in. Mocht je het overwegen, dan zou ik de paarse straatversie nemen, ik heb daar zelf geen ervaring mee.

Wat Martijn zegt over de montage is wel een handigheidje van Powerflex, je schuift ze zo in je draagarmen, zonder werkplaatspers of zo. Mochten ze stuk gaan dan heb je in een half uurtje twee verse gemonteerd. Bij de eerste montage is dat voordeel er natuurlijk niet, je ouwe bussen moeten er alsnog eerst uitgeperst worden. Qua montage hoeft de auto ook niet met de wielen op de grond te staan, de bussen kunnen vrij rond draaien in de bevestigingspunten, 'bullitproof' dus.

Ik zou het wel grappig vinden als jij de paarse zou monteren en je verhaal zou delen met ons 8-)