E34Forum.nl

 #20031  door Coach
 
Ik heb een Touring op het oog waarvan de achterklep niet open gaat. Heb al telefonisch contact gehad met Theo en Erik hierover, maar we komen er niet goed uit. Weet iemand hoe we die klep open kunnen krijgen als de electrische vergrendeling niet werkt en de klep ook niet op de sleutel reageert?
 #20042  door Lohran
 
Weet niet of je bedoelt dat 'ie met de sleutel in het sleutelgat niet open gaat of alleen met de knopjes op de sleutel niet? Bij mij is de cv van mijn achterklep ook stuk (of de kabelboom is de boosdoener) en met de sleutel krijg ik 'm gewoon van het slot. Dus in het sleutelgat op de klep, niet het knopje. Dit is gewoon mechanisch. Zodra ik de klep dichtgooi is hij meteen op slot. Sleutel ontgrendeld 'm en dan popt 'ie meteen ook uit het slot zeg maar :mrgreen: Raampje werkt ook gewoon.
 #20043  door Coach
 
Electrisch gebeurt er sowieso niks, maar ik heb gisteren een poging gedaan met de sleutel en gebeurde ook niks. Meestal is er wel een of andere noodprocedure, maar ik kan er daar niets over vinden.
 #20046  door Ruck
 
Je moet de sleutel verder draaien dan bij alleen de cv te openen. Normaal zou hij dan uit het slot springen.

Mocht dat achterruitenwisser ook niet werken.. Onder de achterbank van de touring zit nog een zekering (check deze even)

EDIT: nr 37 "heckwischer" 20A

Anders via binnenuit de gereedschap houder eraf. En proberen te demonteren?
 #20050  door Coach
 
Is al opgelost; heb de auto niet gekocht, maar een andere. Daarvan gaat de achterklep en de achterruit wel open.