E34Forum.nl

 #20023  door flash
 
Gezien de TDS kennis aanwezig ga ik hier ook maar eens een paar vragen stellen. Ik ga dus een M51 in een 324td lepelen. Heb het meeste al liggen, maar heb nog niet alles goed kunnen bekijken, dus vandaar dat er mogelijks een paar overbodige vragen gaan komen.

- De opvoerpomp, hoe wordt die geschakeld, gewoon met contact mee? En hoe wordt de druk ervan geregeld, in de inspuitpomp of in de opvoerpomp zelf?
- Is de motorkabelboom van een e36 qua pin out hetzelfde als die van een e34? Heeft er iemand de pin out?
- Alle info over EWS aansluiten welkom.
- Idem mbt EGR bypass.

Laat me daar eens mee beginnen... :)
Alvast bedankt
 #20024  door Coach
 
Tja, er is er sowieso één die alles weet van de tds, dus je bent zo geholpen. Ondertussen lift ik mee met je topic.
 #20051  door Speedy
 
Hallo,

De druk word eerst door de opvoerpomp geregeld vanuit te brandstof tank. de uit eindelijke druk komt van de inspuitpomp die voor op de motor zit.
kabelboom e36 ligt ook aan het feit of dit een bosch of siemens dde betreft. Wanneer er verschil in zit is de kabel boom niet gelijk. ben ik achter gekomen bij een swap.
EWS is niet alleen de kabelboom. je zult dit er ook uit moeten laten programeren. er is iemand op FB die dit kan doen. dus mocht je een swap willen doen moet je de ews computer en sleutel/contactslot en ook de sleutelring mee overzetten.

Egr is volgens mij gewoon deel op inlaatspruitstuk en deel wat de motor ingaat dichtmaken.

Mechter er nog mensen zijn die aanvullen graag mogelijk kan oik ook wat dingen mis hebben.
 #20059  door flash
 
Bedankt voor de reactie.

Over de opvoerpomp heb ik al vernomen dat ik die mag laten schakelen met het contact.
Het is een Bosch DDE.
EWS heb ik alles bij, dus zou ik werken moeten krijgen, moet alleen nog zien uit te vinden hoe.