E34Forum.nl

 #20272  door LemmwnsB89
 
Beste leden,

Mijn e34 525tds(a) maakt een piepend geluid komend van de motor, als er lichtjes gas word gegeven is het geluid meteen weg. Ik vermoed dat dit komt door 1 of meerdere pully's of riemen die aan vervanging toe zijn, zou dit kunnen? En dan is de volgende vraag of ik alle pully's en riemen, spanrol,... zelf kan vervangen zonder speciaal gereedschap en hoe? Alvast bedankt.



Mvg Bart
 #20284  door easy rider
 
Probeer eerst eens wat WD40 op de multiriem te spuiten en als het geluid dan verdwijnt kan je de riem vervangen. Is het geluid niet weg dan kan het zijn dat 1 van de spanrol lagers versleten is, die rollen vervang je makkelijk. Alleen een sleutel 13 is nodig.
 #20316  door LemmwnsB89
 
Oke bedankt voor de reactie en uitleg. Dan kan ik komende week alles vervangen, ben ik er ook weer voor een tijdje vanaf :D.

Mvg Bart
 #20645  door LemmwnsB89
 
Ik heb de tijd nog niet gevonden om eraan te beginnen, nu heb ik komende maand wat meer tijd dus kunnen de werken van start gaan. Nu was mijn vraag of de radiator verwijderd moet worden, en hoe? Voor de riemen en pullys te vervangen.
Ik zag op internet dat bv Gates een poly v-riem kit aanbied, iemand ervaring mee?, heb ik met die kit alles? Want vind de uitleg die erbij is nogal vaag.

Ook zou ik dan een onderhoud willen doen, olie en alle filters vervangen, iemand die mij kan zeggen wat ik precies nodig heb?
En is shell helix ultra 5w40 (synthetisch olie) een goede keuze? Dit is trouwens de eerste keer dat ik het onderhoud van de e34 zelf ga doen, dus alle tips zijn welkom.


Mvg