E34Forum.nl

 #20976  door RR1991
 
Beste,

Mijn M50 met Vanos lekt olie, in zoverre dat de onderkant van de motorkap nat is van de olie (foto 1). Ook is er een olienevel op de inlet manifold te zien. Verder is op foto 2 te zien dat onder de moer een druppel olie lekt. Waar is deze moer voor (met een slangaansluiting)? Kan deze zo heftig lekken dat de olie sprayt tegen de onderkant van de motorkap, of moet dat ergens anders vandaan komen? En dan de meest dringende vraag: mits het olie op peil is, kan het kwaad er een dag mee op pad te gaan?

Foto 1:
Afbeelding

Foto 2:
Afbeelding
 #20977  door ivo
 
Dat is de olieleiding van de vanos solenoid. Daar loopt redelijk wat olie doorheen en onder druk ook.
De banjobout kun je voorzichtig(!) proberen iets vaster te draaien.
Is de leiding nog heel en niet kapot op de aansluiting? Evt. kan je 2 nieuwe en passende koperen ringen monteren om dat in ieder geval uit te sluiten.
 #20983  door JerunK
 
Of je met de auto op pad wil gaan hangt een beetje af van hoe goed je je auto kent. Ik heb op de zelfde locatie ook een kleine lekkage die ik moet verhelpen, maar dat weerhield mij er niet van om heen en weer naar Normandië te rijden. Regelmatig het oliepeil gecheckt, dat wel. Motorruimte ziet er nu niet meer uit, maar daar valt mee te leven...
 #20986  door easy rider
 
JerunK schreef:...Motorruimte ziet er nu niet meer uit, maar daar valt mee te leven...
Waar olie zit, zit geen roest :mrgreen:
 #20988  door RR1991
 
Bedankt Ivo, iets om later naar te kijken bij de grote beurt. Het is wel iets van de afgelopen week, de Sloveense bergen heeft 'ie zonder lekken doorstaan.
 #20989  door JerunK
 
easy rider schreef:
JerunK schreef:...Motorruimte ziet er nu niet meer uit, maar daar valt mee te leven...
Waar olie zit, zit geen roest :mrgreen:
Zo is het! :D
 #20990  door Frank87
 
JerunK schreef:Of je met de auto op pad wil gaan hangt een beetje af van hoe goed je je auto kent. Ik heb op de zelfde locatie ook een kleine lekkage die ik moet verhelpen, maar dat weerhield mij er niet van om heen en weer naar Normandië te rijden. Regelmatig het oliepeil gecheckt, dat wel. Motorruimte ziet er nu niet meer uit, maar daar valt mee te leven...
DEZE GAST......

Binnenkort weer motorrijden Jeroen?
 #20992  door JerunK
 
Doen we!