E34Forum.nl

 #20865  door digitalpunk
 
Pas een netter stuur gemonteerd met leer bekleed.
Bij het plaatsen van het nieuwe stuur kwam ik erachter dat hij niet recht stond vergeleken met de oude.
Ik dacht dus ik laat die grote bout even los en ga een stukje rijden, dan kan ik het stuur eraf halen en recht terugzetten.
Met die grote bout dus los gedraaid start ik de motor en wil ik uit het parkeervak wegdraaien.
Een knakkend geluid is het gevolg. Bleek dat die grote bout een soort blokkering op de airbag sleepring vormt als ie er niet in zit.
Uiteindelijk het stuur recht kunnen krijgen, maar nu blijft het airbag lampje branden.
Mijn vraag nu, heb ik de airbag sleepring gesloopt of gaat het erom dat ik met contact aan, zonder airbag heb gereden?
 #20866  door Bart Jansema
 
Even aan de computer en resetten. Dat zou ik eerst even proberen. Kans groot dat dan over is.
 #20868  door Theo
 
Les 1 bij airbagsturen: altijd de accupool loshalen als je eraan sleutelt.

Niet alleen om geen storing in je airbaglampje te krijgen, maar ook om zeker te zijn dat hij niet voor je giechel uit zijn jas ploft.

Als je de accupool had losgehaald was je lampje keurig uit gebleven, nu zul je hem moeten laten resetten.
 #21256  door digitalpunk
 
Kan ik hieruit concluderen dat die sleepring niet kapot is?
Alleen een kwestie van resetten, dus.
 #21259  door Theo
 
Die kans is heel groot, ik zou dat even proberen te laten doen voor je verder gaat met sleutelen.